انقلاب اسلامی ایران انقلاب توحیدی است

 حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمیدرضا طالقانی گفت: «پیام اصلی مردم در سال ۱۳۵۷ را می‌شود در شعارهایی که مردم در راهپیمایی‌ها و در تظاهرات هاعلیه شاه و حکومت شاهنشاهی سر می‌دانند می‌توان استنباط کرد و فهمید.»

به گزارش ایسکانیوز حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمیدرضا طالقانی گفت: «یکی از این شعارهای معروف استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود. یعنی مردم خواهان استقلال کشور بودند و خواهان این‌که کشور از یوق سلطه ابرقدرت هاخارج بشود. و در واقع ایران حیات خلوت آمریکا در کشورهای خاورمیانه نباشد و نکته دوم این شعار، آزادی است که مردم در بیان اندیشه‌ها و عقایدشان آزاد باشند و نکته سوم جمهوری اسلامی است.»

طالقانی بیان کرد: «در انقلاب اسلامی ایران مردم توانستن خودشان سرنوشت خودشان تعیین بکنند و در سرنوشت خودشان نقش ایفا نمایند جمهوریتی که در قالب اسلامت تبین و معنا شد.»

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان همدان بیان کرد: «مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) الهی بودن آن است یعنی محور در این انقلاب خداوند متعال بوده و هست و به تعبیری این انقلاب توحیدی بود.»

وی تصریح کرد: «انقلاب در محور توحید و کلمه‌الله حرکت اش شروع شد، شکل گرفت و به پیروزی رسید و در بیانات حضرت امام (ره) هم وجود دارد که ما به دنبال حکومت الله هستیم. یعنی ما به دنبال حکومت طبقه‌ای خاص بر مردم نیستیم، یا دنبال حاکمیت صرف مردم منهای خداوند نیستیم. بلکه ما دنبال حاکمیت الله هستیم.»

طالقانی گفت: «امام خمینی (ره) علی‌الظاهر قدرتی ندارند و نه قدرت نظامی و نه تسلیحات نظامی، یک روحانی پیرمرد سال‌خورده با آن لباس روحانیت علی‌الظاهر چیزی از ایشان توقع نمی‌رود که در مقابل یک حکومت تادندان‌مسلح بخواهد ایستادگی بکند. اما امام (ره) با به خدای متعال و خیلی شجاعانه در بحث نهضت انقلاب ورود پیدا می‌کنند و چون حرکت توحیدی است و الهی و حرکات توحیدی و الهی مطابق ساختار فطری بشری است، همه‌ی مردم به امام (ره) پیوستند و تبعیت کردند و درنهایت انقلاب رابه پیروزی رساندند.»

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: «نیت الهی ،وحدت کلمه و تبعیت از رهبری و ولایت فقیه سه عاملی بود که موجب شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد و تبعا بقای جمهوری اسلامی بر این سه عامل وابسته است.»

وی با اشاره به ابعاد بین‌ المللی حرکت امام خمینی (ره) و وقوع انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ گفت: «استکبارستیزی اولین یکی از ابعاد بین‌المللی انقلاب اسلامی است تا قبل از انقلاب اسلامی هیچ فردی حق نداشت نسبت به مستکبرین عالم (آمریکا، اسرائیل، انگلیس) بگویند بالای چشمتان ابرو است. امروزه به‌راحتی در کشورها زمانی که تظاهرات و راهپیمایی انجام می‌دهند، تصاویر و پرچم‌های رهبران کشورهای مستکبر را می‌سوزانند و به آتش می‌کشند.»

وی بیان کرد: «روحیه استکبارستیزی و استعمارستیزی از انقلاب اسلامی ایران به همه‌ی کشورها منتقل شد است و یکی از مبانی نظری انقلاب اسلامی، حمایت از مظلومین عالم است. نکته مهم اینکه انقلاب اسلامی امید را در دل‌های مستضعفین و مظلومین عالم ایجاد کرده و امیدواریم این امید توسعه پیدا کند و مردم آن منجی و درواقع موعود امم را تقاضا کنند و ان شاءالله حضرت ولی‌عصر (ع) تعجیل کنند.»

حجت الاسلام طالقانی اظهار کرد: «در پیروزی انقلاب اسلامی قدرت نرم باعث پیروزی شدآن چرا که از بزرگان انقلاب نقل‌شده است این است که حضرت امام خمینی (ره) با جنگ مسلحانه و جنگ سخت موافق نبودند. که مثلاً قیام مسلحانه‌ای صورت بگیرد، بلکه آنچه که صورت گرفت بحث جنگ نرم بود.»

وی تاکیید گرد: «طاغوت و حکومت شاهنشاهی اصلاً تصوری از این انقلاب نداشت وا تصور نمی‌کرد که حکومت یا رژیم شاهنشاهی تغییر ماهیت پیدا کند به واسطه‌ی انقلاب مردمی تبدیل به حاکمیت اسلامی و حکومت الله بشود.»

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان همدان به جوانان نسل سومی که نه انقلاب را دیدند و نه امام (ره) را بیان کرد: «نوجوانان و جوانان می‌توانند به تاریخ‌های شفایی مراجعه کنند و یا با مراجعه به اسناد رسمی موجود که از ساواک بدست آمده است هم می‌توانند پاسخ سؤالات خود را پیدا درباره انقلاب پیدا کنند ببینند حکومت و حاکمیت قبل چگونه بوده است الان چگونه است؟ چی بودیم؟ به کجا رسیدیم؟ از چه عزتی برخوردار بودیم؟، آیا اصلاً عزت داشتیم؟»

205/200

کد خبر: 727623

وب گردی

وب گردی