روز سوم جشنواره فیلم فجر در برج میلاد چگونه می گذرد؟

در سومین روز جشنواره فیلم فجر، دو فیلم «ویلایی ها » و نگار» در بخش مسابقه به روی پرده می روند.

به گزارش ایسکانیوز، سومین روز جشنواره فیلم فجر در برج میلاد با نمایش « فوق ماراتن» به کارگردانی سعید کشاورز آغاز می شود. این مستند ساعت 13:30 دقیقه آغاز می شود و مدت زمان آن 70 دقیقه است.
سعید کشاورز فعالیت فیلمسازی خود را از سال ۱۳۸۳ با ساخت فیلم کوتاه آغاز کرد و پس از آن با ساخت چند مستند در جشنواره‌هایی مانند «فیلم صد» برگزیده شد.

حضور در چند فیلم داستانی و مستند به عنوان مدیر تصویربرداری و فیلمبرداری مستند «بختک» که دیپلم افتخار جشنواره‌ی فیلم فجر در سال ۹۳ را کسب کرد، مشارکت در ساخت فیلم مستند «خون‌مردگی» به عنوان تصویربردار و مشاور کارگردان به کارگردانی محمد کارت که برنده‌ی جایزه‌ی بهترین مستند اجتماعی در سال ۹۲ از سینماحقیقت شد و... از دیگر سوابق کشاورز است.

عوامل ساخت مستند «فوق ماراتن» عبارتند از: سعید کشاورز (تصویربردار و کارگردان)، امید ابیوردی و سعید کشاورز (تهیه‌کنندگان)، بابک حیدری (تدوین)، محمد زمان‌ ثانی (صدابردار)، آرش قاسمی (صداگذار) صبا ندایی و آرمین خیردان(آهنگساز) حمیدرضا فطوره‌چیان و سیندخت رحیمیان (تصحیح رنگ و نور).
«ماجان» ساخته رحمان سیفی آزاد اولین فیلم سینمایی است که در این روز نمایش داده می شود که در بخش مسابقه حضور ندارد و اولین ساخته سیفی آزاد است. این فیلم ساعت 15:30 دقیقه اکران می شود و مدت زمان آن 100 دقیقه است.

در فیلم «ماجان» مهتاب کرامتی، فرهاد اصلانی، سیما تیرانداز و بابک انصاری به ایفای نقش می پردازند. محمد مهدی احدی، عرفان برزین و سارا میرایی بازیگران کودک و نوجاون این اثر هستند.

«ماجان» روایتگر قصه زوجی است که با چالش بزرگی در مواجه با فرزند خود روبه رو هستند.

عوامل تولید این فیلم عبارتند از نویسنده: لیلا لاریجانی، کارگردان: رحمان سیفی آزاد، مشاور کارگردان: همایون اسعدیان، مدیر فیلمبرداری: محمد آلادپوش، تدوین: نازنین مفخم، مدیر صدابرداری: سعید بجنوردی، صداگذار: بهمن اردلان، طراح چهره پردازی: مهرداد میرکیانی، طراح صحنه و لباس: جهانگیرمیرزاجانی، طراح جلوه های بصری: امیررضا معتمدی، مدیر تولید: مجید کریمی، دستیار تولید: سیامک مرندی، سرپرست گروه کارگردانی: علی صابری، مدیربرنامه ریزی: سعید نقدزاده، دستیار کارگردان: حسام خلیل نژاد، دستیار برنامه ریز: فرشاد کلباسی، مدیر تدارکات: احمد عطایی عکاس: مهدی دلخواسته، فیلمبردار پشت صحنه: هلیا کریمی، مدیر امور مالی: امیر آبگینه چی، مشاور رسانه ای: بیتا موسوی و تهیه کننده: محمد مهدی عسگرپور.

«ماجان» محصول موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.
اما پس از «ماجان»، فیلم «دریاچه ماهی» به روی پرده می رود، این فیلم هم مانند «ماجان» اولین ساخته کارگردان خود است و در بخش مسابقه حضور ندارد.
«درباچه ماهی» ساعت 18 اکران می شود و مدت زمان نمایش آن 84 دقیقه است. فیلمنامه «دریاچه ماهی» با نگاهی کاملاً متفاوت به سینمای دفاع مقدس به نگارش درآمده است. فیلم نگاهی به وقایع پس از جنگ دارد و داستان چند خانواده را روایت می کند که در نقطه مشترکی به یکدیگر می رسند و در این میان عشق گمشده ای پیدا می شود… .
«دریاچه ماهی» اولین تجربه بلند سینمایی مریم دوستی محسوب می شود که پیش از این ساخت ۱۲ فیلم کوتاه را در کارنامه هنری خود داشته است. بسیاری از این فیلم ها نیز در جشنواره های جهانی حضور داشته و جوایزی را نیز کسب کرده اند. تحصیلات دوستی در زمینه کارگردانی و چهره پردازی بوده و وی پیش از این در سینما سابقه چهره پردازی داشته است. حسن برزیده و دکتر مصطفی رستگاری به ترتیب در این پروژه به عنوان مشاور کارگردان و مشاور فیلمنامه حضور دارند. عباس بلوندی نیز طراحی صحنه و لباس فیلم را برعهده گرفته است.
ناهید دل آگاه تهیه کنندگی این فیلم را برعهده دارد و سایر عوامل اصلی که تاکنون حضورشان قطعی شده عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: بایرام فضلی، صداگذار: محمدرضا دلپاک، فیلمبردار: مرتضی خان محمد، دستیار یک کارگردان: حامد میرباقری.
«ویلایی ها» به کارگردانی منیر قیدی اولین فیلم سینمایی است که در روز سوم جشنواره در بحش مسابقه به نمایش درمی آید، این فیلم هم اولین ساخته کارگردان خود است که در ساعت 20:30 به روی پرده می رود. مدت زمان نمایش «ویلایی ها» 95 دقیقه است.
«ویلایی‌ها» قصه خانواده‌های فرمانده‌هان سپاه و ارتش در سال ۱۳۶۵ است. عزیز زن ۵۰ ساله‌ای است که همراه نوه‌هایش وارد مجموعه ویلاها می‌شود. الیاس نیز راننده بسیجی است که هر وقت وارد مجموعه می‌شود همه نگران این می‌شوند که شاید خبر شهادت یکی از فرمانده‌هان را بدهد. پس از مدتی سیما که عروس عزیز است از تهران می‌آید تا بچه‌های خود را به خارج از کشور ببرد.

گروه بازیگران «ویلایی ها» عبارتند از: طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، آناهیتا افشار، علی شادمان، صابر ابر، ثریا قاسمی
اما آخرین فیلمی که در روز سوم به نمایش درمی آید، «نگار» به کارگردانی رامبد جوان است که در بخش مسابقه حضور دارد. این فیلم ساعت 23 اکران می شود و مدت زمان نمایش آن 90 دقیقه است.

در فیلم «نگار» ، نگار جواهریان در نقش نگار به ایفای نقش می پردازد. رامبد جوان علاوه بر کارگردانی، بازی نقش اصلی این فیلم را هم بر عهده دارد.

فیلم در ژانر جنایی ساخته شده است. لازم به ذکر است که رامبد جوان تا کنون 3 فیلم ساخته است که در 2 تای آن علاوه بر کارگردانی به ایفای نقش نیز پرداخته است. بعد از حاشیه ها و حرف و حدیث و شایعه درباره ازدواج رامبد جوان و نگار جواهریان باید دید بازتاب این فیلم که بازیگران اصلی آن نگار جواهریان و رامبد جوان هستند، در بین مردم چگونه خواهد بود.

در فیلم نگار ، نگار جواهریان نیز در نقش نگار به ایفای نقش میپردازد. کارگردان فیلم نگار ، خود رامبد جوان است و گفتنی است که او در این فیلم علاوه بر کارگردانی، بازی نقش اصلی آن را نیز بر عهده خواهد داشت.

رامبد جوان بعد از ساخت سه فیلم کمدى، چهارمین فیلمش را بر اساس طرحى از خودش به نویسندگى احسان گودرزى در ژانر پلیسى معمایى ساخته است.
از نکات قابل توجه فیلم رامبد جوان حضور همسرش نگار جواهریان به عنوان نقش اصلی فیلم می باشد.
همچنین پیش از این قرار بود پیمان معادی به عنوان بازیگر اصلی مرد حضور داشته باشد که در نهایت محمدرضا فروتن برای این نقش انتخاب شد.
گروه بازیگران «نگار» عبارتند از: نگار جواهریان / محمدرضا فروتن / مانی حقیقی / آتیلا پسیانی / فریبا کامران / علیرضا شجاع نوری / افسانه بایگان / اشکان خطیبی / علیرضا آقاخانی / محمود کریمی / ایلیا کیوان / ٰشایان کامروز / ٰعیسی حسینی
نگار دختر خانواده ای نیمه مرفه و اصیل است. پدر لوطی او در یک معامله اقتصادی شکست خورده و به خاطر فشارهای زیاد مرده است. این تحلیلی است که پلیس نسبت به مرگ او اعلام می کند. اما نگار این تحلیل را باور ندارد و تصمیم می گیرد که روزهای آخر پدر را مرور کند تا به اصل ماجرا پی ببرد.
501500

کد خبر: 727626

وب گردی

وب گردی