وزیر کشور:  طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان به عنوان الگویی موفق در کشور مطرح است

وزیر کشور گفت: طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان به عنوان الگویی موفق در کشور مطرح است و استان‌ها از استان کرمان الگو می‌گیرند و شعار هر خانه یک کارخانه و هر روستا یک محصول در استان کرمان مطرح است و همه استان‌ها باید این شعار در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالرضا رحمانی‌فضلی صبح امروز در آیین گرامیداشت 12 بهمن سالروز ورود امام خمینی (ره) به کشور در محل مصلای امام علی (ع) کرمان اظهار داشت: ایام دهه فجر را تبریک عرض می‌کنم و ما به حق مدیون امام راحل، شهدا و مردم خوب ایران هستیم.
وی با تسلیت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیان داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همراه انقلاب اسلامی و یار و همدل امام خمینی (ره) و رهبری بود و در جای جای سیر انقلاب اسلامی رد پای موثری از ایشان بوده است.
وزیر کشور ادامه داد: به غیر از لطف خداوند نمی‌توانستیم در انقلاب اسلامی پیروزی شویم، زیرا هیچ کدام از تحلیل‌گران، کارشناسان، دولتی‌ها و سیاست‌گذاران بین‌المللی فکر نمی‌کردند در موقعیت و شرایطی که ایران در سال‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی به عنوان یک کشور مدافع حقوق غرب و آمریکا بود، فرو بریزد.
رحمانی‌فضلی ابراز داشت: معجزه الهی روی داد و اراده خداوند بر این شد که مستضعفان را پیروز کند و ما ملت ایران به تبعیت از امام‌مان توفیق پیروزی را پیدا کردیم و باید این معجزه الهی را قدر بدانیم و راه امام را ادامه دهیم.
وی از اعتقادات دینی مردم به عنوان یکی از عوامل موثر در پیروزی انقلاب اسلامی نام برد و تصریح کرد: اگر تداوم انقلاب را می‌خواهیم باید در ترویج آموزه‌های دینی و الهی و ارزش‌های انقلابی کوشا باشیم و تضعیف آموزه‌های دینی و الهی از هیچ دستگاه و جمع و گروهی قابل قبول نیست.
وزیر کشور افزود: ولایت و ولایت‌پذیری از دیگر عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود و ما در انقلاب یک رهبر شجاع، عادل، مومن و با ایمان به راه خودش را داشتیم که علاوه بر ویژگی‌های عمومی رهبری، ما را هم به سوی خدا هدایت کرد.
رحمانی‌فضلی اظهار داشت: آنچه کشتی انقلاب را در دریای پرتلاطم توطئه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای سقوط انقلاب و کشور توانسته به ساحل نجات هدایت کند، ولایت‌پذیری مردم و موضوع ولایت و رهبری است.
وی افزود: ما باید قدردان، سپاسگزار و شاکر کردم باشیم و برای تقویت رضایتمندی مردم در ابعاد مختلف تلاش کنیم.
وزیر کشور تاکید کرد: در مسیر 38 ساله انقلاب اسلامی به لطف خدا در جایی قرار گرفته‌ایم که بر خلاف تمام توطئه‌ها و دشمنی‌ها توانسته‌ایم اثبات کنیم به عنوان یک ملت موثر، مستقل و تاثیرگذار در شرایط بین‌المللی هستیم.
رحمانی‌فضلی ادامه داد: زمانی که شرایط کنونی کشور را تحلیل می‌کنیم، شرایط قابل قبول است اما برای بهبود آن باید تلاش بیشتری بکنیم و امروز دارای وحدت، انسجام داخلی و همدلی هستیم در حالی که دشمنان به دنبال اختلاف در بین مردم ما بودند.
وی ابراز داشت: با وجود همه مشکلات اما وحدت و انسجام را در سیاست داخلی داریم و در بحث مشارکت‌های سیاسی، حمایت از دولت و ساختارهای نظام همین بس است که بگوییم هر یک یا دو سال ما یک انتخابات در ایران داشته‌ایم.
وزیر کشور بیان داشت: مردم ما در هر شرایطی پای صندوق‌های رای می‌آیند و این یک افتخار برای ماست و باید شکرگزار این حضور باشیم.
رحمانی‌فضلی تصریح کرد: ملت ما امروز آقای خودش است و سرنوشت خود را تعیین می‌کند و ملت در انتخابات سال آینده نیز انسجام‌شان را در سر صندوق‌های رای متجلی می کنند و به دشمن ثابت می‌کنند یک دست و با علاقه پای صندوق‌های اخذ رای می‌آیند.
وی ادامه داد: با وجود تمام مشکلاتی که در منطقه است، اما احزاب و گروه‌ها در حال انجام فعالیت‌های سیاسی و رسالت خود در داخل کشور هستند و رسانه‌ها بدون هیچ‌گونه خسارتی به عرصه منافع و قدرت ملی کاملا کار خود را در شرایط قانونی انجام می‌دهند که درجه آگاهی مردم به سرنوشت سیاسی خودشان را نشان می‌دهد.
رحمانی‌فضلی اضافه کرد: توانسته‌ایم تاثیرگذاری مطلوبی در منطقه داشته باشیم و دل مردم منطقه با ایران است و ایران را حامی و پشتیبان خود می‌دانند و متوجه شده‌اند از استکبار نمی‌توانند توقع امنیت، صلح و آرامش را داشته باشند.
وی افزود: در حوزه سیاست بین المللی توانسته ایم، تنش‌زدایی کنیم و حضورمان در مجامع بین‌المللی و جذب سرمایه‌ها بیشتر شده و تهدیدها نسبت به ما کم شده است.
وزیر کشور اضافه کرد: یکپارچگی دولت‌های غربی را توانسته‌ایم به هم بریزیم در حالی که آنها ایران‌هراسی را چنان دامن می‌زدند که توانستند قطعنامه‌های متعددی را بر علیه ما بگیرند اما این کشورها امروز در رقابت هستند که با ایران باشند.
رحمانی‌فضلی همچنین از سوء استفاده کشورهای غربی و آمریکا از فعالیت قانونی انرژی هسته‌ای ایران سخن به میان آورد و تصریح کرد: ما را به ناحق متهم به کارهای نامتعارف می‌کردند اما در نهایت خودشان بررسی کردند و گفتند ایران هیچ خلاف قانونی نکرده است.
وی اظهار داشت: با استقات مردم، هدایت‌های مقام معظم رهبری و تلاش دولت توانستیم شر بزرگی را از در خانه‌مان دفع کنیم، اما این به معنای اعتماد به دشمنان و ساده گرفتن مناسبات و یا سر عقل آمدن دشمنان نیست.
وزیر کشور تاکید کرد: کماکان مقاومت و ایستادگی می‌کنیم و باید خودمان را در عرصه‌های مختلف از جمله قدرت دفاعی تقویت کنیم تا کسی جرات تهدید و حمله به ایران را نداشته باشد.
رحمانی‌فضلی افزود: باید توان اقتصادی کشور را افزایش دهیم تا دشمنان جرات نکنند ضعف اقتصادی را همیشه به عنوان یک تهدید بر روی سر ما داشته باشند.
وی از ثبات نسبی در عرصه اقتصادی طی دولت یازدهم خبر داد و بیان داشت: بسیج عمومی در عرصه اقتصادی، توانمندی مدیران، تولیدنندگان و صادرکنندگان ما بسیار بالاست و با ارائه نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی و تقویت بنیان‌های اقتصادی می‌توانیم موفق باشیم.
وزیر کشور یادآور شد: طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان به عنوان الگویی موفق مطرح است و استان‌ها از استان کرمان الگو می‌گیرند و شعار هر خانه یک کارخانه و هر روستا یک محصول در استان کرمان مطرح است و همه استان‌ها باید این شعار در دستور کار خود قرار دهند.
رحمانی‌فضلی با اشار به اینکه مقام معظم رهبری مجاهده را برای اقتصاد مقاومتی توصیه می‌کنند، ابراز کرد: سرعت زیادی برای تبعیت از رهبری در اقتصاد مقاومتی در بین قوا وجود دارد و باید بیشتر از این تلاش کنیم.
وی افزود: همه باید ایمان داشته باشیم آنچه ملت ها را به پیروزی، توسعه و رشد می رساند استقلال و آزادی، اعتماد و ایمان، مقاومت و استقامت ملت‌هاست.
وزیر کشور اظهار داشت: هیچ ملت و دولتی در جهان نداریم که در ارتباط، وابستگی و همراهی با یک کشور ابرقدرت به توسعه رسیده باشد.
رحمانی‌فضلی اضافه کرد: دشمنان به دنبال فتنه‌انگیزی و ایجاد یاس و ناامیدی، کم ارزش کردن توفیقات، تضعیف آرمان های دینی و انقلابی و تضعیف رهبری هستند و ما باید بدانیم اگر هر یک از ارکان انقلاب اسلامی دچار خدشه شود در مسیر رسیدن به پیروزی دچار مشکل می‌شویم.
وی بیان داشت: اراده دولت در همراهی و تبعیت رهبری بر این است که برنامه‌ها معطوف به مسائل اقتصادی شود و دولت همچنین تمام تلاش خود را به تحقق اقتصاد مقاومتی معطوف کرده است.
وزیر کشور با اشاره به کاهش تورم و رشد اقتصادی در دولت یازدهم عنوان کرد: دولت در شرایط سخت توانست روی پای خودش بایستد و بحران ناشی از کاهش قیمت نفت را توانستیم مدیریت کنیم که این امر با هدایت رهبری، مقاومت مردم و تلاش دولت صورت گرفت.
رحمانی‌فضلی یادآور شد: همه ما مقید به این هستیم که در چارچوب مردمسالاری دینی هر زمان اراده مردم بر یک فرد استوار شد ما ملت ایران باید به شکل یکپارچه نمایندگان ملت را حمایت و پشتیبانی کنیم تا بتوانند در عرصه‌های مختلف پیروز شوند اما این حمایت به معنای حمایت کورکورانه نیست بلکه بخشی از حمایت شامل انتقاد سازنده است.
وی با اشاره به اینکه نباید حرفی بزنیم که موجب یاس و ناامیدی مردم شود، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در مردم امید ایجاد کرد و این امید، موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.
وزیر کشور ابراز داشت: باید در سایه وحدت و انسجام، همراهی مردم و زیر نظر هدایت‌های مستقیم رهبری حرکت کنیم تا موفق شویم.
رحمانی‌فضلی تاکید کرد: امنیت ایران یکی از مولفه‌های مهم و موجب افتخار است و ایران به عنوان امن‌ترین کشور منطقه به شمار می‌رود و امنیت ایران پایدار است زیرا مبتنی بر مردم است.

302/300

کد خبر: 727659

وب گردی

وب گردی