موتو زد مدل 2017 به اسکنر عنبیه مجهز می‌شود

کمپانی موتورولا قصد دارد در موتو زد مدل ۲۰۱۷ از قابلیت اسکنر عنبیه استفاده کند تا میزان امنیت تلفن هوشمند  جدیدش را بالاتر ببرد.

به گزارش ایسکانیوز، موتورولا پتنت جدیدی ثبت کرده است که به استفاده از یک قابلیت جدید در موتو زد مدل ۲۰۱۷ اشاره دارد. طبق این پتنت گویا قرار است در جدیدترین مدل گوشی هوشمند موتو زد از یک اسکنر عنبیه استفاده شود. با استفاده از این اسکنر، تلفن هوشمند قادر است با اسکن عنبیه کاربر، هویت وی را تشخیص دهد و گوشی را از حالت آنلاک خارج سازد.

در پتنت می‌توان جزئیات قابلیتی را مشاهده کرد که شبیه به اسکنر عنبیه کار می‌کند؛ قابلیتی که عملکردی مانند اسکنر اثر انگشت دارد. البته این بار به‌جای اسکن اثر انگشت، عنبیه کاربر مورد بررسی قرار می‌گیرد. این قابلیت می‌تواند میزان امنیت موتو زد مدل ۲۰۱۷ را به‌مراتب بالاتر ببرد؛ زیرا به‌سختی می‌توان اسکنر عنبیه را فریب داد.

طبق جزئیات پتنت، مشخص شده است که اسکنر عنبیه در نظر گرفته‌شده برای موتو زد مدل ۲۰۱۷ از لنزهایی با زاویه باریک استفاده می‌کند تا تنها بر چشمان کاربر متمرکز شود. از دیگر جزئیات موجود در پتنت، اشاره به اسکنر اثرانگشت مجزا است که با دکمه خانه ادغام نشده و جایگاه مخصوص به خود دارد.

موتو زد مدل ۲۰۱۷ قرار است جدیدترین پرچم‌دار موتورولا باشد که از قابلیت‌های جالب و مشخصات سخت‌افزاری قدرتمندی بهره می‌برد. این تلفن هوشمند به‌تازگی در لیست بنچمارک Geekbench قرار گرفته است که به لطف آن، از مشخصات سخت‌افزاری موتو زد مدل ۲۰۱۷ باخبر شده‌ایم. در این تلفن هوشمند قرار است از تراشه‌ای استفاده شود که ساخت کوالکام است و از پردازنده ۸ هسته‌ای با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز بهره می‌برد.

البته حدس زده می‌شود این تراشه، اسنپدراگون 835 باشد که جدیدترین محصول کوالکام است و برای تلفن‌های هوشمند پرچم‌دار سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته شده است. از دیگر اطلاعات موجود در بنچمارک می‌توان به وجود ۴ گیگابایت حافظه رم و سیستم‌عامل اندروید 7.1.1 نوقا اشاره کرد. همچنین جالب است بدانید موتو زد مدل ۲۰۱۷ توانسته است در آزمایش تک‌هسته‌ای به امتیاز ۱۹۳۰ و آزمایش چندهسته‌ای به امتیاز ۶۲۰۷ دست یابد.

هنوز زمان عرضه موتو زد مدل ۲۰۱۷ مشخص نیست؛ اما انتظار می‌رود مانند مدل قبلی اواسط سال میلادی روانه بازار شود.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 727689

وب گردی

وب گردی