تمهیدات هلال احمر برای دهه فجر در پایتخت

مدیرعامل هلال احمر استان تهران برخی از تمهیدات هلال احمر را برای ایام دهه فجر و راهپیمایی 22 بهمن تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حسین کتابدار در نشست خبری که برای تشریح برنامه‌های هلال احمر دردهه فجر برگزار شد، با بیان اینکه متاسفانه دی ماه را با دو حادثه غمبار یعنی رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی و حادثه ساختمان پلاسکو پشت سر گذاشتیم، گفت: با توجه به آغاز دهه فجر مدیرعامل هلال احمر استان تهران به عنوان ریاست مدیریت ایام دهه فجر منصوب شد و بر این اساس دو دستورالعمل کشوری و استانی را به معاونت‌ها و سازمان‌های مختلف در سطوح جمعیت هلال احمر ابلاغ کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هلال احمر در ایام دهه فجر از امروز در مرقد حضرت امام (ره) آغاز شده و جمعیت هلال احمر ری پوشش امدادی آن را بر عهده دارد،گفت: نقطه عطف دهه فجر راهپیمایی ۲۲ بهمن در روز جمعه(۱۵ بهمن ماه) خواهد بود. از آنجایی که این راهپیمایی، نمادی ملی است و در عین حال انعکاس فرامرزی هم دارد، مورد توجه جمعیت هلال احمر نیز خواهد بود تا بتوانیم خدمات و حمایت‌های امدادی لازم را به راهپیمایان ارایه دهیم.

کتابدار افزود: با توجه به اینکه ۲۲ بهمن مصادف با نماز جمعه نیز است، جمعیت هلال احمر در سراسر کشور هم راهپیمایی و هم نماز جمعه را پوشش می‌دهد.

کتابدار ادامه داد: بیش از ۳۰ پست و پایگاه در روز ۲۲ بهمن در طول مسیر راهپیمایی مستقر می‌شود و خدمات امدادی و درمانی را ارائه می‌دهند. همچنین برخی کارهای تبلیغاتی را برای شناساندن جمعیت هلال احمر انجام می‌دهیم تا بتوانیم نسبت به جذب افراد در سطح جوانان و داوطلبان عمل کنیم.

وی از استقرار تعدادی چادر در طول مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن خبر داد و گفت: این چادرها هم برای استراحت سالمندان و هم برای اقامه نماز آن‌ها تعبیه می‌شود. در عین حال در این روز برای آشنایی مردم و نمایش آمادگی جسمی و روانی امدادگران، همکارانمان در طول خیابان آزادی و بر بام بانک تجارت واقع در خیابان آزادی صعود و فرود خواهند داشت.

منبع:ایسنا

701/700

کد خبر: 727780

وب گردی

وب گردی