رئیس‌جمهورتکلیف وزارتخانه‌های امور خارجه و کشاورزی را برای مقابله با گرد و غبار روشن کرد

همزمان با سپری شدن نخستین روز هوای پاک تهران در زمستان، به سبب افزایش سرعت وزش باد در روز سه‌شنبه، پدیده گردوخاک در جنوب غرب کشور در استان خوزستان پیش‌بینی شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شهروند،این درحالی است که از صبح جمعه گرد و خاک غلیظ در خوزستان و به‌ویژه اهواز ادامه داشته است. به دنبال همین اتفاق، هیأت دولت در روز یکشنبه جلسه‌ای تشکیل داد؛ جلسه‌ای که معاون رئیس‌جمهوری دیروز از آن سخن گفت و خبر داد که براساس آن، رئیس‌جمهوری تکلیف وزارتخانه‌های امور خارجه و کشاورزی را برای مقابله با گرد و غبار روشن کرده است.

معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست با اشاره به جلسه یکشنبه ١٠ بهمن ماه هیأت دولت و گزارش‌های ارایه شده درخصوص طوفان گرد و غبار استان خوزستان گفت: «رئیس‌جمهوری تکلیف خاصی برای وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و امور خارجه در این زمینه تعریف کردند و در این جلسه گزارشی از طوفان گرد و غبار استان خوزستان ارایه شد.»

براساس نتایج این جلسه، رئیس‌جمهوری از وزیر کشاورزی خواست تا روند مالچ‌پاشی و نهال‌کاری در کانون‌های داخلی گرد
و غبار به‌ویژه در خوزستان تسریع یابد.

ابتکار همچنین از دستور رئیس‌جمهوری به وزیر امور خارجه برای پیگیری ویژه مسائل دو‌جانبه ایران و عراق در این زمینه خبر داد و گفت: «ارایه گزارش وزیر نیرو درباره دلایل قطعی برق و آب براساس طوفان گرد و غبار در خوزستان و اقدام‌های انجام شده برای رفع این مشکل از دیگر بخش‌های این جلسه بود.»

در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه مقابله با پدیده گرد و غبار در کشور مانند احیا و آبگیری ٧٠‌درصدی تالاب هورالعظیم، همچنین شناسایی کانون‌های داخلی گرد و غبار ارایه شد.

روند افزایشی گرد و خاک درحالی در جنوب غرب کشور ادامه داشته که مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به نفوذ توده‌های سرد به کشور از کاهش محسوس دما در اکثر مناطق کشور خبر داد.

700/703

کد خبر: 727799

وب گردی

وب گردی