جلوپنجره‌ی پانامریکانا، امضای جدید خودروهای مرسدس AMG خواهد بود

طبق گفته‌های طراح ارشد مرسدس‌بنز، بخش AMG این شرکت از طراحی پانامریکانا در جلوپنجره‌ی خودروهای اسپرت جدید استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، وقت آن رسیده است که با خودروهای مرسدس AMG که از جلوپنجره‌ی مزین به الماس استفاده می‌کنند، خداحافظی کنیم. این طراحی که در اوایل سال ۲۰۱۴ و با معرفی مرسدس AMG GTSS پا به عرصه گذاشت، در خودروهای اسپرت آتی این شرکت وجود نخواهد داشت. حال، جلوپنجره‌ی خاطره‌انگیز پانامریکانا که در خودروهای اسپرت قدیمی این شرکت وجود داشت، با معرفی خودروی GT R دوباره پا به این عرصه گذاشته است.

در ادامه، مرسدس‌بنز نسخه‌های فیس‌لیفت AMG GT را در ابتدای سال جاری و در نمایشگاه خودروی دیترویت معرفی کرد که از جلوپنجره‌ی پانامریکانا در بخش جلویی خودرو بهره می‌بردند. خودروهای GT CC رودستر و کوپه از این طراحی استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که خودروی GT R با رنگ «سبز وحشی»، از جلوپنجره‌ی مذکور با ۱۵ میله‌ی عمودی استفاده می‌کند که ۳ عدد از این میله‌ها لوگوی ستاره‌ای مرسدس‌بنز را در مرکز جلوپنجره احاطه کرده‌اند. از این به بعد این جلوپنجره، که هم قدیمی و هم جدید محسوب می‌شود، به عنوان چهره‌ی جدید خودروهای قدرتمند و اسپرت مرسدس AMG شناخته خواهد شد.

گوردون واگنر، مدیر بخش طراحی مرسدس‌بنز، به وب‌‌سایت Car Advice اعلام کرده است که این تغییر طراحی برای متمایز کردن خودروهای اسپرت از خودروهای خیابانی است.

وی در ادامه بیان کرد:

این جلوپنجره طرح اصلی ما برای خودروهای مسابقه‌ای است، بنابراین خودروهای GT ،GT R و GT3 این خصیصه را از تاریخچه‌ی مسابقه‌ای این شرکت به عاریت گرفته‌اند. این طراحی به عنوان امضای جدید AMG باقی خواهد ماند و نمای منحصربه‌فردی به خودروهای اسپرت AMG خواهد بخشید.

در پایان به این نکته نیز اشاره کنیم که مرسدس AMG با فروش بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال گذشته، رکورد جدیدی از خود برجای گذاشت.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 727823

وب گردی

وب گردی