محمدحسین مهدوی‌مهر:  امروز زنان سند آزادی مردان هستند

رییس جامعه‌المصطفی العامیه با مقایسه وضعیت در ایران قبل و بعد از انقلاب گفت: امروز زنان سند آزادی مردان هستند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدحسین مهدوی‌مهر در اختتامیه هفتمین دوره آموزشی زنان و خانواده شجره طوبی اظهار کرد: اگر قیام امام نمی‌بود، امروز باید شاهد فروش زنان به عنوان برده‌های امروزی در مراکز فساد می‌بودیم.

وی درباره وضعیت زنان قبل از انقلاب گفت: در شرایطی که زنان در حال از دست دادن نقش اساسی مادر بودن و تاثیرگذاری در تربیت اجتماعی بودند، امام خمینی قیام کرد.

او گفت: شرایطی بود که زنان را از جایگاه والای خود به مراکز فساد و کودکان را از دامن پاک مادر به پرورشگاه‌ها می‌بردند. اما با قیام امام بیشترین حضور در تظاهرات خیابانی و اجتماعات با زنان بود و باعث شد زنان نقش اساسی در پیروزی جمهوری اسلامی و تغییر حاکمیت نظام داشته‌باشند.

مهدوی‌مهر عنوان کرد: زنانی که داشتند تبدیل به کالای قابل فروش در مراکز فساد می‌شدند، تبدیل به کسانی شدند که در کرسی‌های دانشگاه‌ها نقش‌آفرینی و استراتژی‌های جامعه را تعیین کردند.

این پژوهش‌گر دینی با اشاره به تاریخ اسلام خاطرنشان کرد: اسلام وقتی درشبه جزیره عربستان ظهور کرد، زنان در پایین‌ترین شأن اجتماعی بودند.

او گفت: عربستان اقلیمی بود که تولد یک دختر را نشان از تیره‌روزی آن خانواده می‌دانستند و او را زنده به گور می‌کردند. حتی به مادران خود که از آن‌ها متولد شده‌بودند هم احترام نمی‌گذاشتند.

مهدوی‌مهر درباره نقش اسلام در آن شرایط اظهار کرد: اسلام زن را به عنوان الگوی مثبت جامعه و مهم‌ترین عضو آن معرفی کرد؛ چراکه پیامبر حضرت زهرا را پاره تن خود نامیده‌اند.

وی با بیان اینکه با انحرافات تاریخی جایگاه زن در حال بازگشت به قبل از اسلام بود، گفت: قبل از انقلاب در ایران زنان محجبه را مجبور به کشف حجاب و حضور با اشکال نامناسب در منظر عموم و مردان می‌کردند.

مهدوی‌مهر خاطرنشان کرد: این کار با ضرب و شتم و شکنجه زنان انجام می‌شد.

وی با اشاره به واقعه مسجد گوهرشاد افزود: در مسجد گوهرشاد قتل عامی صورت گرفت که تا سه روز فقط دیوارها را از خون آن می‌شستند. کشته‌های داخل مسجد را با مجروحین به جای نامعلومی می‌بردند.

وی تصریح کرد: این بهایی بود که زنان پاک ایران برای حیای خود پرداخت کردند.

801

کد خبر: 727959

وب گردی

وب گردی