شناسایی عوامل حادثه‌خیز ریلی و ارائه راهکارهای ارتقاء ایمنی/ تاکید بر تحلیل دلایل سوانح و حوادث ریلی در ۵ سال گذشته

مدیرعامل راه‌آهن با تاکید بر شناسایی عوامل و ریسک‌های مؤثر در بروز سانحه و ارائه راهکارهای افزایش ایمنی گفت: در تحلیل سوانح و حوادث ریلی، آمار پنج سال گذشته مورد بررسی قرار گیرد و برنامه‌های پیشنهادی ادارات برای ارتقا ایمنی، مبتنی بر این تحلیل باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده در سومین جلسه ارتقا ایمنی گفت: برنامه‌های زمان‌بندی ارتقا ایمنی و مجموع ریسک‌ها و خطراتی که در آن حوزه در زمینه ایجاد سانحه مؤثر است بایستی توسط مدیران ستادی و نواحی مشخص شود.

وی افزود: ادارات کل ستادی بایستی با ارائه شاخص‌های مؤثر در کاهش سوانح، نسبت به افزایش ایمنی تلاش کنند.

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: هدف از این کار آشنایی ذهن تمامی همکاران با مسائل ایمنی است تا تک‌تک کارکنان دغدغه ایمنی و پیگیری مسائل مربوط به آن را داشته باشند.

وی تأکید کرد: در تحلیل سوانح و حوادث ریلی، آمار پنج سال گذشته مورد بررسی قرار گیرد و برنامه‌های پیشنهادی ادارات برای ارتقا ایمنی، مبتنی بر این تحلیل باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر استفاده بهینه از امکانات موجود گفت: برنامه‌های ارائه‌شده در ابتدا بایستی با توجه به وضعیت و امکانات موجود شبکه ریلی باشد و سپس با توجه به میزان اعتبارات و اولویت‌بندی ریسک‌ها، نسبت به رفع آن و حرکت به سمت بهبود، اقدام شود.

وی از معاونین و مدیران ستادی خواست تا با انجام سفرهای مستمر و طولانی‌مدت با قطار، ضمن آشنایی هر چه بیشتر با مشکلات قطارهای باری و مسافری، نسبت به ارائه گزارش از این موارد و اتخاذ راهکارهایی برای رفع این مشکلات اقدام تا درنهایت تصمیمات بهتری لحاظ شود.همچنین این گزارش‌ها به‌منظور انتشار آن‌ها در اختیار روابط عمومی قرار گیرد.

محمدزاده با اشاره به اهمیت آموزش نیروی انسانی در کاهش سوانح ادامه داد: ضمن استفاده از تجربیات گذشته، باید با آموزش مداوم کارکنان و نیازسنجی دوره‌های آموزشی موردنیاز، در جهت کاهش سوانح گام‌های بیشتری را برداریم.

402/101

کد خبر: 727989

وب گردی

وب گردی