مشاهده هفتمین قلاده پلنگ ایرانی در حال انقراض در ارتفاعات میناب

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: هفتمین قلاده پلنگ ایرانی در حال انقراض در سالجاری در ارتفاعات شهرستان میناب مشاهده شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا،مجید وفادار با بیان اینکه پیش از این، 6 قلاده پلنگ ایرانی در ارتفاعات شهرستان های میناب، بندرعباس و حاجی آباد مشاهده شده است، افزود: تصویر هفتمین قلاده پلنگ نیز با دوربین تله ای یکی از فعالان محیط زیست در ارتفاعات شهرستان میناب ثبت شد.

وی با اشاره به مشخصات ظاهری پلنگ های ایرانی، بیان کرد: پلنگ های ایرانی جزو گونه های در خطر انقراض محسوب می شود که طول این پلنگ حدود 160 سانتی متر با وزن بین35 تا 90 کیلوگرم است.

وفادار تصریح کرد: پلنگ ایرانی گونه ای در خطر انقراض است که جمعیت اصلی آن در ایران زیست می کند و پراکنش آن در جنوب غرب آسیا است که افزایش جمعیت آن مورد حمایت است.

وی گفت: گربه جنگلی، گربه وحشی، کل و بز، قوچ، تشی(از خانواده خارپشت) و بزرگترین جونده ایران، خفاش میوه خوار، خفاش دم موشی و جغد ایران از کمیاب ترین گونه های جانوری است که در حیات وحش رشته کوه های شهرستان میناب وجود دارد .

پلنگ گربه سانی است که جمعیت اصلی آن در ایران باقیمانده و تقریبا در سراسر کشور زیست می کند اما عوامل متعددی مانند شکار، طعمه مسموم و حوادث جاده ای زندگی این گونه ارزشمند را تهدید می کند.

پلنگ‌ ایرانی جزء گونه‌های در معرض خطر انقراض است که بیشتر در نقاط کوهستانی زیست می کند.

شهرستان میناب در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

700/703

کد خبر: 727993

وب گردی

وب گردی