آنکارا: آمریکا در فرمان مهاجرتی ترامپ بازنگری کند

معاون نخست وزیر ترکیه با انتقاد از فرمان جدید مهاجرتی ترامپ علیه شهروندان هفت کشور مسلمان از آمریکا خواست که در این تصمیم بازنگری کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه صباح، نومان کورتولموش، معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد، اعمال محدودیت علیه شهروندان هفت کشور مسلمان از جمله عراق، سوریه و ایران برای ورود به خاک آمریکا غیرقابل قبول است.

وی ادامه داد: این اقدام باعث گسترش تبعیض در جهان می‌شود و باید هر چه سریعتر تصحیح شود. من بر این باورم که اسلام هراسی که در جهان غرب در حال گسترش است و بیگانه هراسی و احساسات ضد مهاجران متاسفانه باعث اتخاذ چنین تصمیمی شده است.

معاون نخست وزیر ترکیه تاکید کرد: اشتباه است که به شهروندان کشورهای خاص برچسب "بد" بزنیم. در حالی که در تمامی کشورها انسان خوب و بد وجود دارد.

وی ادامه داد: کشورهای دموکراتیک و جامعه بین‌المللی باید شبکه‌ای را برای افرادی که مرتکب فعالیت‌های تروریستی و غیرقانونی می‌شوند ایجاد کنند و ائتلاف بین‌المللی را علیه این افراد ایجاد کنند.

کورتولموش هشدار داد که غرب باید هوشیار باشد که افراد ترویج کننده اسلام هراسی و سازمان‌های بین‌المللی مانند داعش در راستای یک هدف تلاش می‌کنند.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 727997

وب گردی

وب گردی