طباطبایی: فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی خسارتی جبران ناپذیر است/ احمدی پور: شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت مناسبی داشته است

شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی عصر روز گذشته به ریاست دکتر فاطمه طباطبائی و با حضور دکتر زهرا احمدی پور، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، دکتر سید طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی،حجت الاسلام علی عسکری معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر احمد شمس، دبیر هیات امنای استان تهران برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فاطمه طباطبائی، رئیس شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه گفت: در روزهای اخیر حوادث تلخی را پشت سر گذاشتیم که بسیار تاسف برانگیز بود به ویژه فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) که برای کشور، انقلاب و دانشگاه آزاد اسلامی خسارتی است جبران ناپذیر. امیدواریم خداوند به بهترین وجه خلا وجود او را برای همه ملت ایران جبران کند.

او به دهه فجر و 12 بهمن اشاره کرد و گفت: این روزها یادآور رشادت ها و از خود گذشتگی های فرزندانمان است که ثمره آن انقلاب اسلامی بود. از خداوند می خواهیم که توانسته باشیم راه آنها را ادامه دهیم و خواسته و اهداف بلندی را که داشتند، بتوانیم ادامه دهیم.

طباطبائی در ادامه به رئیس سازمان میراث فرهنگی و اعضای شورا خیر مقدم گفت.

کارکرد زنان در شرایط بحرانی بررسی شود

همچنین زهرا احمدی پور، معاون رئیس جمهوری نیز درباره مسائل مطرح شده در جلسه گفت: ما باید از خود سوال کنیم، چگونه می توانیم از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی استفاده و زنان را توانمند کنیم. متاسفانه ما مدیریت بحران یاد نگرفتیم که می توانیم در این حوزه از زنان استفاده کنیم که آنها چه کارکردهایی در شرایط بحرانی دارند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: امروز سازمان هایی نظیر یونسکو از توانمندی های زنان حمایت می کند. بنابراین طرح های این جلسه هم بعد از عملی شدن می تواند به یونسکو ارائه شود. ای سازمان در موضوعاتی مثل اقتصاد و محیط زیست بسیار فعال است که در همه این موارد می توان نقش زنان را بررسی کرد.

احمدی پور افزود: سیاست و راهبردی برای به کارگیری زنان اتخاذ شود. همچنین باید از کارهای مشارکتی استقبال کرد. خوشبختانه تا امروز با برگزاری کارگاه ها، فرهنگ سازی خوبی انجام شده است و فعالیت های شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت مناسبی داشته است.

در این جلسه بودجه سال 96 شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی بررسی و تصویب شد.

204/200

کد خبر: 728013

وب گردی

وب گردی