حاشیه های روز سوم جشنواره فیلم فجر/ از اعتراض خبرنگاران به مانی حقیقی تا فیلم های زنانه دفاع مقدس

حضور فیلم هایی با موضوع دفاع مقدس از جمله ویژگی های سومین روز جشنواره فیلم فجر در برج میلاد بود.

به گزارش ایسکانیوز، کیفیت آزار دهنده صدای سالن نمایش دهنده فیلم ها در برج میلاد از مواردی بود که باعث نارضایتی بسیاری از حاضرین در سالن شد. این موضوع در زمان نمایش فیلم "ماجان" بیش از سایر فیلم ها نمایان بود.
* فیلم "دریاچه ماهی" با موضوع جنگ در این روز به نمایش درآمد که با استقبال اندک اهالی رسانه و منتقدان رو به رو شد، لاله و لادن اسکندری بازیگران این فیلم در نشست نقد و بررسی آن حاضر نشدند.
* فیلم "ویلایی ها" که پس از "دریاچه ماهی" به نمایش درآمد باز هم با موضوع دفاع مقدس است که مورد توجه حاضران در سالن نمایش قرار گرفت و جلسه نقد و بررسی آن با حضور اکثر خبرنگاران برگزار شد.
* حبیب ایل بیگی، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی و انسیه شاه حسینی، کارگردان سینما در جلسه نقد و بررسی "ویلایی ها به کارگردانی منیر قیدی حضور یافت.
* از نکات مهم فیلم "ویلایی ها" این است که این فیلم ده سال پس از نگارش فیلمنامه آن ساخته شده است.
* فیلم " نگار" به کارگردانی رامبد جوان و ایفای نقش نگار جواهریان آخرین فیلم تکران شده در روز ١٢بهمن بود که در زمان اکران این فیلم سالن نمایش تقریبا پر بود و بعضی از تماشاگران هم روی پله های سالن نشستند.
* "نگار" به همرا فیلم "ایتالیا ایتالیا" پس از سه روز از برگزاری جشنواره جز فیلم های متفاوت امسال هستند که در قالب ژانرهای سینمایی ساخته شده اند.
* در زمان نشست نقد و بررسی فیلم "نگار" بعضی از خبرنگاران در اعتراض به صحبت های توهین آمیزی که مانی حقیقی چندی پیش درباره اهالی رسانه به کار برده بود از مشارکت در جلسه و مطرح کردن سوالات امتناع کردند.
* از نکات بارز سومین روز جشنواره در برج میلاد نمایش دو فیلم با موضوع دفاع مقدس بود که کارگردان هر دو فیلم زن هستند و اولین تجربه فیلمسازی خود را پشت سر گذاشتند.
* حضور پر رنگ کودکان در فیلم های به نمایش درآمده در روزهای ابتدایی جشنواره چشمگیر است. در روز سوم هم در فیلم های " ماجان" و " ویلایی ها" کودکان نقش های موثری را ایفا کردند.
* فیلم هایی که در سومین روز جشنواره اکران شدند بیشتر مضمونی تلخ داشتند، این نکته درباره فیلم های به نمایش درآمده در روزهای اول و دوم هم صدق می کند.
501

کد خبر: 728040

وب گردی

وب گردی