استقبال پرشور مردم پاکستان از جشن انقلاب اسلامی ایران

اجرای برنامه های سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در پاکستان از سه شنبه شب با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ اجرای برنامه های سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در پاکستان از سه شنبه شب با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری آغاز شد.
نخستین برنامه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران که به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی کشورمان در اسلام آباد در مرکز ملی هنرهای پاکستان برگزار شد با استقبال پرشور مقامات و مردم پاکستان و دیپلمات های خارجی مقیم اسلام آباد همراه بود.
جمعیت به حدی بود که علاوه بر پر شدن بیش از 400 صندلی سالن محل برگزاری مراسم شمار زیادی بخه طور ایستاده مراسم را تماشا می کردند.
بیان دستاوردها و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف به صورت مستند تصویری برای مقامات پاکستانی و دیپلمات های خارجی مقیم اسلام آباد و اجرای موسیقی سنتی ایران با اشعاری از علامه اقبال لاهوری شاعر فارسی گوی پاکستانی با شور و نشاط حاضران همراه بود.
همچنین به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی ، رایزنی فرهنگی کشورمان نمایشگاهی از صنایع دستی ، لباس سنتی اقوام ایرانی و کتاب در مرکز ملی هنرهای پاکستان دایر کرده است.
«مهدی هنردوست» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و «شهاب الدین دارایی» رایزن فرهنگی کشورمان در این مراسم با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به ایرانیان مقیم اسلام آباد و ملت ایران از حضار پاکستانی و دیگر ملیت های شرکت کننده در مراسم جشن پیروزی انقلاب قدر دانی کردند.
«مریم اورنگزیب» وزیر اطلاع رسانی پاکستان هم به عنوان میهمان ویژه در این مراسم با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، جشن بزرگ انقلاب را رویدادی بسیار فرخنده دانست.
ویژه برنامه های سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سایر شهرهای پاکستان هم برگزار می شود. اجرای برنامه های فرهنگی و هنری توسط هنرمندان کشورمان با استقبال مردم پاکستان و دوستداران انقلاب اسلامی در این کشور همراه است.

306/300

کد خبر: 728052

وب گردی

وب گردی