پویش سه شنبه های بدون خودرو در شهر دوچرخه ها

همزمان با نخستین روز از دهه فجر، پویش مردمی سه شنبه های بدون خودرو با حضور حدود 100شهروند آبادانی و مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در آبادان -شهر دوچرخه ها - کلید خورد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست در آیین سه شنبه های بدون خودرو در آبادان، گفت:از آنجا که آرمان های این ایده در راستای وظایف سازمان حفاظت محیط زیست بود مورد حمایت ما قرار گرفت، در همین راستا نیز این سازمان تلاش می کند تا این ایده در اختیار جمع بیشتری از شهروندان کشور قرار گیرد.

محمد درویش گفت: باید تغییرات را از خودمان شروع کنیم و نباید انتظار داشته باشیم که دیگران سرزمینی را تدارک ببینند که در شأن ما باشد.

وی با بیان اینکه حداکثر توان تحمل هر شهروند در آلودگی صوتی 65 دسیبل است، افزود: چنانچه آلودگی صوتی به 66 دسیبل برسد آلودگی صوتی دوبرابر خواهد شد و این در حالی است که آلودگی‌ها روز به روز در حال افزایش است.

مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت:استفاده از خودروی شخصی، سرعت بخشی روند برداشت سوخت‌ های فسیلی و آزاد شدن گازهای مضر در طبیعت می‌ شود.

درویش افزایش نزاع‌ های خیابانی، پرخاشگری و کاهش آستانه تحمل شهروندان را ناشی از آلودگی‌ های صوتی و بصری عنوان کرد و گفت:باید شاهد روزی باشیم که در اطراف همه مدارس کشور مسیرهای ایمن دوچرخه سواری را راه ‌اندازی شده و تردد ایمن را در شهر شاهد باشیم.

وی افزود: 'پویش سه شنبه های بدون خودرو' یک پویش محیط زیستی صرف نیست بلکه یک پویش اجتماعی است که به بهبود شاخص های توسعه سرمایه های اجتماعی کمک می کند.

سه شنبه های بدون خودرو آذرماه 95 از سوی محمد بختیاری مدیر عامل موسسه ی مردم نهاد محافظان طبیعت اراک طراحی شده و با راهبری حسن اجتماعی فعال مستقل محیط زیست و رسانه مورد حمایت مردم در استان های مختلف کشور قرار گرفت.

700/703

کد خبر: 728072

وب گردی

وب گردی