معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی: معاونت فرهنگی از طرح های شورای راهبردی زنان حمایت می کند

شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی عصر روز گذشته به ریاست دکتر فاطمه طباطبائی و با حضور دکتر زهرا احمدی پور، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، دکتر سید طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و حجت الاسلام علی عسکری معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سیدطه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه ضمن تسلیت برای درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی مسیری را در کشور و دانشگاه آزاد اسلامی باز کرده است که امیدواریم بعد از او ادامه پیدا کند.

او درباره برنامه های سال جدید شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در ارتباط با حوزه زنان باید کارهای بنیادی تری انجام شود.

هاشمی به طرح مفاخر و مشاهیر در حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: طرح مفاخر و مشاهیر از سه سال پیش در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده است، در این طرح از همه واحدهای سراسر کشور خواسته شد، شخصیت های علمی، فرهنگی، هنری، دینی و ملی را در ادوار مختلف تاریخی معرفی کنند و آنها را در چهار سطح بین المللی، ملی، منطقه ای و محلی تقسیم کنند. این شخصیت ها می توانند موضوع پایان نامه دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی قرار گیرند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این طرح وجوه بسیار خوبی دارد، حداقل این است که اطلاعات خوبی از مفاخر و مشاهیر کشور جمع آوری می شود و افرادی که در طول تاریخ شناخته نشده اند به جامعه معرفی می شوند. قاعدتا در میان این شخصیت ها زنان بزرگی هم وجود داشتند. دانشجویان خانم نیز قطعا از این موضوع استقبال می کنند که زنان فرهیخته را در طول تاریخ شناسایی و در قالب پایان نامه معرفی کنند.

او ادامه داد: طرح مفاخر و مشاهیر دانشگاه آزاد اسلامی از استان کرمان اجرا شده همچنین در اردبیل نیز آغاز شده است. در پایان نامه دانشجویان می شود به زنانی که در حوزه های مختلف در طول تاریخ سرآمد بودند، پرداخته شود. به طور مثال فاخر صبا یکی از بانوان موسیقی دان بزرگ ایران بوده، او و همسرش سال 49 دانشگاه کرمان را ساختند و جزو مفاخر این استان محسوب می شوند.

هاشمی گفت: برای تشویق فعالیت زنان باید در حوزه های مختلف جوایزی در نظر گرفته شود. مثلا در حوزه هنری، فرهنگی و تولید علم زنان بسیاری وجود دارند که می توان آنها را تشویق کرد. این موضوع باعث می شود زنان به تولید علمی، فرهنگی و هنری تشویق شوند. از طرفی این جوایز می تواند برای فعالان حوزه زنان که در جهت ارتقای جایگاه زنان در جامعه تلاش می کنند نیز در نظر گرفته شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هویت علمی و مدیریتی زنان باید بازیابی شود. معاونت دانشجویی و فرهنگی نیز برای تشویق زنان به فعالیت علمی، فرهنگی و هنری و اهدای جوایز به آنها به شورای راهبردی زنان فرهیخته کمک خواهد کرد.

او افزود: کار علمی باید سطح کیفی بالا داشته باشد. طرح های آسیب شناسی حوزه زنان می تواند موضوع پایان نامه دانشجویان باشد. در سال هزاران پایان نامه نوشته می شود که متاسفانه دردی از جامعه دوا نمی کند. دانشجویان قطعا از این موضوعات استقبال خواهند کرد که همین مسئله باعث می شود، پشتوانه علمی آسیب شناسی حوزه زنان نیز تقویت شود.

هاشمی در پایان سخنان خود گفت: نباید از ظرفیت شهرهای کوچک غافل شد در همه این موارد می تواند از ظرفیت های استان ها استفاده کرد. همه فعالیت های شورای زنان فرهیخته که ماهیت اجتماعی، فرهنگی و دانشجویی دارند، می توانند از بودجه فرهنگی استفاده کنند.

به حوزه زنان چالشی نگاه شود

حجت الاسلام و المسلمین علی عسکری، معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از حضور احمدی پور و گرامی داشت یاد امام خمینی(ره) و آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) گفت: امام خمینی فرموده: انقلاب نعمت بزرگ ایران است و این را نباید به آسانی از دست بدهیم. ضمن اینکه ما انقلاب را با جان خود لمس کردیم بنابراین از آن دفاع خواهیم کرد.

او ادامه داد: در حوزه زنان باید نگاه چالشی وجود داشته باشد. خوشبختانه ما سرمایه انسانی خوبی در اختیار داریم و می توانیم با بودجه ستادی برنامه ها را عملی کنیم.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاداتی درباره بودجه شورای زنان فرهیخته ارائه کرد و گفت: ما با برنامه متناسب می توانیم به صورت بومی مسائل را دنبال و مشکلات این حوزه را رفع کنیم.

200

کد خبر: 728075

وب گردی

وب گردی