چرا اسنپدراگون 835 برگ برنده ویژه گلکسی اس 8 نخواهد بود؟

گلکسی اس ۸ قرار است به‌عنوان اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸۳۵ معرفی شود. آیا این گزینه، برگ برنده ویژه سامسونگ خواهد بود؟

به گزارش ایسکانیوز؛ پرچم‌دار جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس 8 با قابلیتی عرضه خواهد شد که گوشی‌های رقیب از آن بی‌بهره هستند. این قابلیت، همان چیپست پرچم‌دار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۳۵ است. کارخانه‌های سامسونگ، این چیپست را تولید کرده‌اند و احتمالا به همین دلیل، این شرکت اولین محصولات این سری را دریافت خواهد کرد. از لحاظ تئوری، استفاده از این پردازنده، می‌تواند برگ برنده‌ای اساسی برای سامسونگ باشد.

طبق شایعات منتشرشده، اسنپدراگون ۸۳۵ کوچک‌تر، سریع‌تر، با قابلیت ذخیره‌ی انرژی بیشتر و دارای ویژگی‌های خاص برای دوربین خواهد بود که به‌طور ویژه، ابتدا برای گلکسی اس ۸ عرضه خواهد شد. گفته‌ می‌شود پس از معرفی و عرضه‌ی Galaxy S8 اواسط ماه آوریل، کوالکام این پردازنده را در اختیار دیگر شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند قرار می‌دهد.

اما تا آن زمان، گوشی‌های هوشمندی که در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا در ماه آینده معرفی خواهند شد، مجبور هستند از پردازنده‌های نسل قبلی یعنی اسنپدراگون ۸۲۰ یا ۸۲۱ استفاده کنند. اسنپدراگون ۸۲۱، حدود ۳۵ درصد بزرگ‌تر از ۸۳۵ است و از لحاظ قدرت گرافیکی نیز ۲۵ درصدد ضعیف‌تر است. سرعت شارژ این نسخه، ۳۰ درصد کمتر از اسنپدراگون ۸۳۵ است.

بنابراین، از لحاظ تئوری و روی کاغذ، پرچم‌دار سامسونگ از محصولاتی مانند ال‌جی جی ۶، اچ‌تی‌سی U Ultra، بلک‌بری مرکوری و گوشی‌های جدید هواوی و سونی، برتر خواهد بود. اما در حقیقت، برتری محصول سامسونگ وابستگی کمی به این پردازنده دارد و تنها نوع استفاده از قابلیت‌هایی آن، می‌‌تواند به‌عنوان نقطه‌ی قوت گلکسی اس 8 تلقی شود. به‌عنوان مثال، قابلیت پشتیبانی Snapdragon 835 از یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی، به این معنا نیست که سامسونگ از این نوع دوربین در پرچم‌دار خود استفاده خواهد کرد.

در ادامه دلایل مهمی را که نشان می‌دهند اسنپدراگون ۸۳۵ نمی‌تواند تنها دلیل برتری گلکسی اس ۸ باشد، بررسی می‌کنیم:

پردازنده‌ها همیشه به آن خوبی که تصور می‌کنیم، نیستند

یک پردازنده می‌تواند از لحاظ تئوری عالی و از لحاظ عملی یک شکست بزرگ باشد. به‌عنوان مثال، اسنپدراگون ۸۱۰ در سال ۲۰۱۵، مشکلات زیادی از لحاظ داغ شدن برای کوالکام ایجاد کرد. حتی سامسونگ نیز در آن زمان از چیپ اگزینوس خودش به‌جای اسنپدراگون در گلکسی اس ۶ استفاده کرد.

ممکن است سامسونگ از تمام قابلیت‌های چیپست استفاده نکند

اسنپدراگون ۸۳۵، قابلیت‌های بی‌شماری دارد، اما این بدان معنا نیست که هر گوشی مجهز به این پردازنده، از تمامی این قابلیت‌ها استفاده کند. سامسونگ نیز برای استفاده‌ی حداکثری از این قابلیت‌ها، باید Galaxy S8 را بسیار هوشمندانه بسازد. اگرچه به نظر می‌رسد این شرکت از اکثر گزینه‌های این پردازنده استفاده کند، اما به‌کارگیری قابلیت تشخیص چهره، Gigabit LTE و دوربین دوگانه‌ی ۱۶ مگاپیکسلی در گلکسی اس ۸، بعید به نظر می‌رسد.

منبع: زومیت

203/200

کد خبر: 728090

وب گردی

وب گردی