بازدید سرزده وزیرعلوم از پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی

در اولین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سرزده از پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی بازدید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در جمع اعضای هیئت علمی و کارکنان پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، سالگرد پبروزی انقلاب اسلامی را تبریک و به ذکر خاطره ای از روزهای منتهی به 12 بهمن سال 1357 و حضور در بهشت زهرا(س) پرداخت.

او از پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی به عنوان اطاق فکر وزارت علوم ذکر کرد که می تواند در برنامه ریزی فعالیت ها و پاسخگویی وزارت علوم به نیازهای جامعه نقش ایفا کند و بهتر است در این زمینه از نظرات صاحبنظرانی که دغدغه های علمی و فرهنگی دارند استفاده کند.

فرهادی ضمن تقدیر از آثار تولید شده، ترجمه و تالیف و پژوهش های مرتبط با فرهنگ دانشگاهی و آموزش عالی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی گفت: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از نتایج این پژوهش ها و کتاب های منتشره استفاده کرده و طرح های پژوهشی مرتبط با حوزه فرهنگ و جامعه را به این پژوهشکده واگذار کنند.

وزیر علوم افزود: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی به آینده نگاری آموزش عالی توجه بیشتری بکند و برای انجام پژوهش های لازم درباره رشته های تحصیلی بین رشته ای و کاربردی شدن رشته های علوم انسانی و علوم اجتماعی برنامه ریزی کند.

تالیف 230 عنوان کتاب در پژوهشکده مطالعات فرهنگی

در ادامه این نشست دکتر حسین میرزایی رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، ضمن سپاس از حضور وزیر علوم در این پژوهشکده و با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گزارشی از فعالیت های انجام شده در پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی را ارائه کرد.

او گفت: تاکنون در پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی230 عنوان کتاب تالیف و ترجمه شده است که 25 عنوان آن متعلق به دو سال اخیر است.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، ماموریت اصلی این پژوهشکده را انجام مطالعات فرهنگی و اجتماعی، آموزش عالی و علم و فناوری دانست و گفت: این پژوهشکده حامی انجمن های علمی علوم انسانی است و در برگزاری همایش ها و انتشار مشترک آثار علمی با این انجمن ها همکاری می کند.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی ابراز امیدواری کرد با حمایت وزارت علوم، این پژوهشکده بتواند نقش پررنگ تری در سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های آموزش عالی کشور ایفا کند.

او درباره ساختار پژوهشکده گفت: گروه های پژوهشی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی شامل گروههای مطالعات اجتماعی، مطالعات فرهنگی،مطالعات زنان و مطالعات آینده نگر است که همه این گروه ها و اعضای هیئت علمی آن دارای برنامه پژوهشی سه ساله هستند.

میرزایی: برنامه سال 1396 پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، اختصاص یک میز پژوهشی برای هر عضو هیئت علمی است تا بر اساس ماموریت و اعتبار مالی مشخص، فعالیت های پژوهشی خودرا انجام دهد و درباره موضوع پژوهشی خود به تشکیل اطاق فکر، انتشار کتاب ، برگزاری همایش و تعریف طر ح های پژوهشی مبادرت کند.

204/200

کد خبر: 728127

وب گردی

وب گردی