حضور فعال بیش از ۸ هزار طلبه خواهر در فضای مجازی

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: ۸ هزار و ۳۰۰ طلبه خواهر از طریق شبکه «کوثر بلاگ» در فضای مجازی فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام محمود رضا جمشیدی صبح امروز در مراسم تقدیر از خیرین حوزه‌های علمیه کشور در مجتمع فرهنگی آدینه گفت: مقام معظم رهبری تأکید بسیاری در خصوص حضور طلاب در فضای مجازی داشتند که بر این اساس اکنون ۸ هزار و ۳۰۰ طلبه خواهر از طریق شبکه «کوثر بلاگ» در فضای مجازی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: حوزه‌های علمیه خواهران دارای شبکه کوثر نت هستند که این شبکه فعالیت‌های دینی، علمی و فرهنگی را انجام می‌دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: اکنون ۹۰ هزار طلبه خواهر عضو شبکه کوثر نت هستند که برنامه داریم این شبکه در آینده نزدیک، درگاه‌های بیرونی داشته باشد.

جمشیدی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ مدرسه حوزه علمیه خواهران در کشور مشغول به فعالیت است، اظهار داشت: در این مدارس ۸۰ هزار طلبه خواهر تحصیل می‌کنند.

وی عنوان کرد: اکنون حوزه‌های علمیه خواهران ۳۷ هزار مبلغ سازمان یافته دارند که اطلاعات این مبلغان ثبت شده، بر این اساس طی چند سال اخیر ۷۰۰ هزار جلسه از سوی حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه‌های دینی و قرآنی در کشور برگزار شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تأکید کرد: مدارس علمیه خواهران سعی دارند فعالیت‌های مختلفی برای اقشار مردم اجرا کنند که اکنون یک سوم مدارس علمیه خواهران کشور دارای کانون‌های قرآنی هستند.

جمشیدی اظهار داشت: همچنین ۳ هزار و ۴۵۰ مربی در حوزه‌های علمیه خواهران تربیت شده‌اند که هر یک از این افراد دارای مهارت‌ها و تخصص‌های مختلفی هستند و این امر موجب شده تا طلاب خواهر در بیش از صدها پروژه ملی مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مسئولان عالی‌رتبه نظام است، گفت: خواهران طلبه از سال‌های قبل در حوزه آسیب‌های اجتماعی، فعالیت‌های مختلفی داشته‌اند و همین امر موجب شده تا برخی از آمارهای کشور در زمینه طلاق و خودکشی کاهش یابد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: در اجلاس جهانی ژنو، حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان نهاد غیردولتی حضور داشته، در این اجلاس حوزه‌های علمیه حائز رتبه‌های جهانی شدند.

وی با بیان اینکه نباید ظرفیت حوزه‌های علمیه خواهران را نادیده گرفت، تأکید کرد: در سه سال اخیر ۶۷۰ کرسی آزاداندیشی در مدارس علمیه خواهران برگزار شده است.

جمشیدی تأکید کرد: با توسعه سطح ۴ مدارس حوزه خواهران برنامه داریم برگزاری‌ کرسی‌های آزاداندیشی را توسعه دهیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در ۸ نقطه کشور سطح ۴ حوزه‌های خواهران راه‌اندازی شده که برنامه داریم طی سه سال آینده سطح ۴ را در تمامی استان‌ها توسعه دهیم.

جمشیدی با بیان اینکه در گذشته حوزه‌های علمیه خواهران هیچ زیرساخت اولیه‌ای نداشتند و کمتر از پنج درصد فضای فیزیکی در اختیار آنها وجود داشت، گفت: طی سال‌های اخیر ۴۸۰ پروژه در حوزه‌های علمیه خواهران در حال انجام است که ۲۲۰ پروژه افتتاح و ۱۶۰ پروژه نیز در دست احداث است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: بخش زیادی از پروژه‌های حوزه‌های خواهران از سوی خیرین، منابع محلی و مراجع کشور تأمین شده و بخش اندکی از این پروژه‌ها از سوی منابع دولتی بوده است.

201

منبع: مهر

کد خبر: 728129

وب گردی

وب گردی