دیدار معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق

دکتر سید ضیا هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با جمعی از مدیران و مسئولان فرهنگی آموزش عالی کشوردر سفر به عراق، با سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در این دیدار هاشمی با تاکید بر تعاملات میان دانشجویان و دانشگاهیان دو کشور تاکید و گفت: برنامه های فرهنگی مختلفی در دانشگاه های کشور داریم، ولی در حوزه تعامل با دانشگاهیان سراسر دنیا و دانشگاه های همسو در کشورهای مختلف نیاز به برنامه های منسجم داریم. ما در صدد هستیم تعاملات بین دانشگاه ها و بین دانشجویان دو کشور را افزایش دهیم که باید با برنامه ریزی به این مهم دست پیدا کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم همچنین در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در عراق ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته توسط رایزنی فرهنگی ایران در حوزه دانشگاهی گفت: هدف این هیئت فرهنگی از حضور در عراق بررسی ظرفیت‌های فرهنگی بین دوکشور برای تعاملات دانشگاهی و فرهنگی است که با توجه به حضور زائران عراقی در ایران و سفر زوار ایرانی به عتبات عالیات عراق در صورت مدیریت شدن می تواند اثرات ارزشمندی در زمینه روابط بین دو کشور داشته باشد.

او افزود: با توجه به جایگاه زیارتی حرم امام رضا(ع)، طرح ویژه ای جهت اعزام زائران دانشگاهی به مشهد مقدس داشته‌ایم و در طول مسیر و ایام اقامت برنامه‌های مختلفی برای زائران برگزارکرده‌ایم. در حوزه عتبات هم ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برنامه‌های مختلف و اثربخشی دارند که بهتر است در کنار این برنامه‌ها، نشست‌ها و جلسات علمی را هم داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی،رئیس ستاد عمره وعتبات دانشگاهیان نیز با اشاره به اولین اعزام دانشگاهیان به عتبات گفت: در اولین سال که برنامه اعزام عتبات دانشگاهیان راه اندازی شد، دو تا سه هزار نفر به عتبات اعزام شدند، ولی در سال95 حدود ۴۵ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شده‌اند. این سفر تاثیر عمیقی بر فضای فرهنگی دانشگاه‌ها و خانواده های زائران دانشگاهی دارد و ما در زمان ثبت نام و قرعه کشی با دانشگاهیان متقاضی فراوانی روبرو هستیم.

204/200

کد خبر: 728229

وب گردی

وب گردی