ایران در حوزه فناوری اطلاعات به بلوغ رسیده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج تاکید کرد ایران در حوزه فناوری اطلاعات به بلوغ رسیده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا چمکوری در جلسه شورای اداری شهرستان دشتی که با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری در فرمانداری دشتی تشکیل شد گفت: چنانچه فناوری اطلاعات را به‌عنوان یک صنعت به آن نگاه کنیم بازهم حلقه مفقوده‌ای بین صنعت و دانشگاه وجود دارد که باید بیشتر از مراجع علمی و دانشگاهی در بحث گسترش فناوری اطلاعات استفاده شود.

او ادامه داد: شرکت‌هایی که در حوزه فناوری اطلاعات و نسبت به تولید محصول اقدام می‌کنند و جز شرکت‌های دانش‌بنیان محسوب می‌شوند به‌نوعی مورد غفلت واقع‌شده‌اند و پیشنهاد می‌کنم توجه جدی به تولید محصولاتی شود که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات صورت می‌پذیرد.

چمکوری گفت: در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یک وجوه ارائه‌شده است که باهدف مساعدت به این‌گونه فعالیت‌ها تخصیص پیدا می‌کند و مناسب است استان بوشهر نیز در این زمینه از این مساعدت بهره‌مند شود.

او ادامه داد: صنعت گردشگری و صنعت نفت و گاز به‌عنوان دو صنعت پیشتاز در استان بوشهر هستند با توجه به شرایط اقلیمی و منابع خدادادی که در استان بوشهر وجود دارد که یکی از مسائلی که جزء مأموریت‌های وزارت ارتباطات است بحث برگزاری رویدادهای آموزشی و تجربی «استارتاپ می‌کند» است که با همکاری مجموعه‌های علمی و دانشگاهی صورت می‌پذیرد.

چمکوری گفت: این رویدادها در استان بوشهر کم‌رنگ است که می‌توان آن را پررنگ‌تر کرد و می‌توان در برگزاری دو حوزه نفت و گاز و گردشگری توجه بیشتر به عمل آورد.

رئیس واحد خورموج گفت: یکی از مواردی که در حوزه فناوری اطلاعات از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست بحث امنیت است که در چند سال اخیر به جهت نبود تأمین امنیت لازم بهره‌مند نبوده آسیب‌های جدی دیده است که نمونه بارز آن ویروس «استاکس نت» بود که باعث شد تا فعالیت تأسیسات اتمی کشور را دچار مشکل کند.

چمکوری افزود: یکی از خلأهایی که در این حوزه حس می‌شود برگزاری کارگاه‌های متنوع است که با موضوع امنیتی و حفاظتی می‌تواند برگزار شود زیرا بسیاری از کارکنان، مدیران و افرادی که با این حوزه سروکار دارند بحث امنیت آشنایی ندارد و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این حوزه پیشنهاد می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خورموج تأکید کرد، چنانچه فناوری اطلاعات را به‌عنوان یک صنعت به آن نگاه کنیم بازهم حلقه مفقوده‌ای بین صنعت و دانشگاه وجود دارد که لازم است بیشتر از مراجع علمی و دانشگاهی در بحث گسترش فناوری اطلاعات استفاده شود.

او افزود: اتاق‌هایی تحت عنوان اتاق‌های ایده با حضور اساتید متخصص در حوزه فناوری اطلاعات تشکیل دهند که این می‌تواند بسترساز فعالیت‌های مشخصی در این زمینه شود.

چمکوری در پایان گفت: با توجه به این‌که آسیب‌پذیری جامعه بالاست فناوری اطلاعات می‌تواند با برگزاری دوره‌های آموزشی نه‌تنها برای دانش آموزان بلکه برای والدین و مدیران مدارس دایر و آن‌ها را در این حوزه آگاه کنند.

204/200

کد خبر: 728272

وب گردی

وب گردی