ظریف: روابط تهران - ایروان در حوزه های مختلف به خوبی پیش می رود

وزیر دفاع ارمنستان با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن مثبت ارزیابی کردن سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به ایروان، اظهار امیدواری کرد همکاریهای مشترک دو کشور منجر به ایجاد صلح و امنیت در منطقه گردد.

ظریف با اشاره به وجود روابط تاریخی و نهادینه بین دو کشور افزود: مناسبات دو کشور ایران و ارمنستان در دنیای کنونی که گرایشهای افراطی تحت نام ادیان مختلف در حال گسترش است، می تواند رابطه ای نمونه باشد و شاهدیم که روابط دو کشور در حوزه های مختلف بخوبی به پیش می رود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به خطر افراط گرائی در منطقه، همکاری دوجانبه برای مقابله با این خطرات را اجتناب ناپذیر دانست. دکتر ظریف همکاری در زمینه «ترانزیت» را از جمله فرصتهای موجود برای همکاری بین دو کشور برشمرد.

ویگن سرکیسیان ، وزیر دفاع ارمنستان هم ضمن ابراز خرسندی از حضور در کشورمان گفت: توسعه هر چه بیشتر روابط دوجانبه منجر به تحکیم مناسبات دو کشور در ابعاد گوناگون خواهد شد.

وی همچنین افزود: رابطه با جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشوری که نقش اساسی در حل معضلات و مشکلات در منطقه دارد ، برای ایروان بسیار با اهمیت تلقی می شود.

وزیر دفاع ارمنستان با اشاره به سفر دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان به ارمنستان گفت: این سفر حائز اهمیت بود و از آن زمان تاکنون شاهد تحولات جدیدی در روابط بین دو کشور هستیم.

302/300

کد خبر: 728282

وب گردی

وب گردی