پاکستان: خواستار تشکیل فلسطین مستقل به پایتختی 'قدس' هستیم

رئیس جمهوری پاکستان روز چهارشنبه با تاکید بر اینکه دولت و ملت کشورش همچنان با قدرت، به حمایت های معنوی و دیپلماتیک از فلسطین ادامه خواهند داد، گفت: خواستار تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس هستیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رسانه های رسمی دولت پاکستان، ممنون حسین در ملاقات محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که به اسلام آباد سفر کرده است، گفت: مردم پاکستان توجه و عشق فراوانی نسبت به مردم فلسطین دارند و از آنان حمایت می کنند.
در این ملاقات که در کاخ ریاست جمهوری پاکستان برگزار شد، دو طرف بر ضرورت حل سریع مسئله فلسطین و مسئله کشمیر به عنوان دو مورد از مسائل مهم جهان اسلام تاکید کردند و خواستار اقدام عملی جامعه بین الملل برای کمک به حل این مسائل شدند.
محمود عباس نیز در این ملاقات، ضمن قدردانی از حمایت های پاکستان، گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین اهمیت زیادی به دوستی با پاکستان قائل است.
محمود عباس دوشنبه شب وارد اسلام آباد شد و در مدت اقامت سه روزه وی در پاکستان، ساختمان جدید سفارت فلسطین در پاکستان نیز افتتاح شد.
وی روز گذشته نیز با حضور در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان، از احتمال اقدام آمریکا برای انتقال سفارتخانه خود در اسرائیل، از تل آویو به بیت المقدس ابراز نگرانی کرد.

منبع: ایرنا

306/300

کد خبر: 728304

وب گردی

وب گردی