دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان تا پایان سال 96 به عنوان الگوی کارآفرین و سودآور مطرح می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: این دانشگاه تا پایان سال 96 به عنوان الگویی کارآفرین و سودآور مطرح می شود. این امر با توجه به تجربه 35 ساله و حضور نیروهای مجرب دور از دسترس نخواهد بود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر حسین عباسپور در جلسه هیات رئیسه این واحد دانشگاهی به فرازهایی از توصیه‌های دکتر میرزاده در جلسه هیات امنا سمنان اشاره کرد و گفت: در بررسی بودجه سال 96، همه واحدها برای ساماندهی اقتصادی در امور واحد دانشگاهی، ملزم به صرفه‌جویی آگاهانه و درآمدزایی غیرشهریه‌ای خلاقانه در همه حوزه‌های عملیاتی هستند و در غیر این صورت موفقیت اقتصادی با حضور دغدغه‌های مالی می‌تواند در هاله‌ای از ناامیدی باشد.

رئیس واحد دامغان یکی از راهکارهای اساسی در برون‌رفت از شرایط ریسک اقتصادی در واحد دامغان را با توجه به تهدید کاهش دانشجو در گسترس رشته گرایش‌های زیرمجموعه داروسازی دانست و گفت: با توجه به رایزنی با واحد علوم دارویی تهران مقرر شد در توسعه‌ سایر رشته گرایش‌های مورد نیاز جامعه در زیرگروه علوم دارویی اقدام کنیم.

عضو هیات امنای استان سمنان در جذب حداکثری داوطلبان بومی تا سقف 90 درصد تاکید کرد و گفت: حوزه معاونت آموزش با تشکیل کارگروه و با تصویب رشته‌گرایش‌های مورد نیاز منطقه تلاش کند تا جمعیت بومی در واحد دامغان تحصیل کنند.

عباسپور با توجه به کاهش جمعیت دانشجویی گفت: به دنبال کاهش جمعیت دانشجو طبیعی است که نیروی کار نیز کاهش یابد و یا اینکه در حوزه درآمدزایی غیرشهریه‌ای با تعریف کار، تعدادی از همکاران دانشگاهی با سیاست‌های دانشگاه همراه شوند تا بتوانیم به همکاری‌های مشترک ادامه دهیم. برای ساماندهی اقتصادی در امور واحد دانشگاهی ملزم به صرفه‌جویی آگاهانه و درآمدزایی غیر شهریه‌ای خلّاقانه در همه حوزه‌های عملیاتی هستیم.

رئیس واحد دامغان به فضاهای درآمدزا این واحد اشاره کرد و گفت : با تشکیل کارگروه‌های تخصصی مانند کارگروه دانشجویی فرهنگی، پژوهشی، آموزشی، ورزشی، خدماتی، مالی اداری و سایر کارگروه‌های تخصصی، همه زمینه‌های درآمدزایی واحد، شهرستان و استان سمنان را کارشناسانه بررسی کنید.

رئیس واحد دامغان با پاسداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و با توجه به رحلت حضرت آیت الله هاشمی و اینکه در اولین دهه فجر هستیم که یکی از موثرترین چهره‌های انقلابی را در جمع خود نداریم، گفت: هاشمی یکی از برجسته‌ترین و بزرگ‌ترین چهره‌های انقلاب بود که امسال رخ در نقاب خاک کشیده ولی تفکر پویای او در دانشگاه آزاد اسلامی جاری است و ضرورتا باید با همه توان و قدرت، اندیشه‌ی متعالی این دانشمند انقلابی در توسعه همه جانبه دانشگاه را اجرایی کنیم.

او حضور دکتر ولایتی در راس هیات موسس و در جمع هیات امنا را تبریک گفت.

204/200

کد خبر: 728319

وب گردی

وب گردی