اپل در فروش اپل واچ رکوردشکنی کرد

اپل بامداد امروز با انتشار گزارش مالی پاییز ۲۰۱۶ اعلام کرد که این شرکت در زمینه‌ی فروش اپل واچ طی سه‌ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۷۷ رکوردشکنی کرده است.

به گزارش ایسکانیوز،کمپانی اپل بامداد امروز، چهارشنبه‌ی ۱۳ بهمن‌ماه گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی چهارم سال گذشته میلادی را منتشر کرد که بر اساس آن، این کمپانی از نظر کسب درآمد و فروش آیفون رکورد‌شکنی کرده است. این کمپانی طی ارائه‌ی گزارش مالی خود اعلام کرد فروش اپل واچ نیز در پاییز ۲۰۱۶ رکورد شکسته است.

تیم کوک در جریان کنفرانس مالی اپل، اعلام کرد اپل موفق شده است رکورد فروش و درآمد اپل واچ را جابجا کند. مدیرعامل اپل در مورد فروش اپل واچ چنین اظهار نظر کرده است:

تقاضا برای اپل واچ در آستانه‌ی تعطیلات سال نوی میلادی و هفته‌های خرید چنان بالا بود که ما قادر به تأمین آن نبودیم. ما از استقبال و میزان فروش اپل واچ نمی‌توانیم تا این اندازه هیجان‌زده باشیم.

تیم کوک اضافه کرد که رضایت از سرویس مشتریان اپل واچ بالاترین رتبه را در حوزه‌ی گجت‌های پوشیدنی کسب کرده است.

تیم کوک آماری از میزان دقیق فروش اپل واچ ارائه نکرده است و فقط به این نکته بسنده کرده که ساعت هوشمندش رکوردشکنی کرده است. اپل از زمان عرضه‌ی ساعت هوشمند خود به بازار، آمار دقیقی از میزان فروش این محصول ارائه نکرده و همواره در گزارش‌های مالی خود، این محصول را در گروه سایر محصولات اپل قرار داده است.

بر اساس گزارش مالی ارائه‌شده توسط اپل، درآمد حاصل از گروه سایر محصولات اپل که شامل اپل تی وی، اپل واچ، محصولات بیتس، آیپاد و لوازم جانبی اپل می‌شود، با کاهشی ۸ درصدی همراه شده و به ۴ میلیارد دلار رسیده است. در کنار سایر محصولات اپل، آیپد‌های این کمپانی نیز با کاهش عرضه و در نتیجه درآمد همراه شده‌اند.

سال گذشته، موسسه‌ی تحقیقاتی IDC با انتشار گزارشی مدعی شد فروش اپل واچ اپل در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است. همین موضوع باعث شد تیم کوک با ارسال ایمیلی به رویترز، موضوع کاهش فروش اپل واچ را تکذیب کند.

در صورتی که اپل واچ یک کسب و کار با ارزش یک میلیارد دلار باشد، باز هم باید بازار این ساعت هوشمند را بسیار بزرگ‌تر از سایر محصولات موجود در بازار خواند.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 728338

وب گردی

وب گردی