دکتر میرزاده: انقلاب اسلامی علاوه بر استقلال سیاسی باعث توسعه علمی و عزت ایران شد

یکصد و نود و چهارمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاداسلامی دردومین روز از دهه مبارک فجر به ریاست دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور سایر اعضا در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در این جلسه با قرائت آیه " و ذکرهم بایام الله ان فى ذلک لایت لکل صبار شکور" ایام مبارک دهه فجر را به عموم ملت ایران بویژه خانواده دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت.

وی خاطر نشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی میزان وابستگی کشور ما به بیگانگان بسیار زیاد بود. در زمینه علمی نیز علمی کشور وابستگی زیادی داشت اما خوشبختانه انقلاب اسلامی باعت ایجاد تحولاتی شگرف در تمامی حوزه ها از جمله حوزه علمی شده است.

دکتر میرزاده با بیان خاطره ای از دورانی که به عنوان افسر وظیفه خدمت می کرده است، گفت: در آن زمان حتی برای تعمیر بیسیم ها اجازه تعمیر و باز کردن در اختیار ایرانی ها نبود و تنها افراد آمریکایی حق باز کردن بیسیم ها را داشتند.

وی با اشاره به حضور نیروهای آمریکایی در همه ارکان نظامی کشور، وابستگی شدید کشور به بیگانه را از مشخصه های قبل از انقلاب دانست و گفت: کل مقالات ایران در سال 1357 به عدد 400 نمیرسید و ایران از نظر مقام علمی در رتبه بندی کشورها حتی در پوسته هشتم، نهم و دهم جهانی نبود.

دکتر میرزاده با یادآوری دورانی که دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک (امیرکبیر) بود، گفت:در آن زمان در رشته پلیمر کسی یارای یک مباحثه علمی با یک پروفسور خارجی را نداشت و تجهیزات آزمایشگاهی نیز در سطح بسیار ضعیفی قرار داشت.

وی در خصوص تحولات دوران حاضر به سخنان رئیس جمهور سابق تیمور شرقی و برنده جایزه صلح نوبل در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی در اجلاس آسایهل، گفت: خوشبختانه در حال حاضر انقلاب اسلامی دارای دستاوردهای بسیاری است که که تنها یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب به نام دانشگاه آزاد اسلامی در جهان می درخشد. و نامبرده در سخنرانی اخیر خود در مجمع آسایهل دانشگاه آزاد اسلامی را یک الگوی موفق آموزش عالی در جهان نامید زیرا با بودجه مردم به جای بودجه دولت این مجموعه عظیم شکل گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به پیشرفت های بزرگی در حوزه علم نانو فناوری، زیست فناوری و انرژی هسته ای اشاره کرد و گفت: کارهای علمی بزرگ ایران کشورهای جهان را مقهور خود کرده است.همین امروز دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علمی در میان دانشگاه های برتر دنیا قرار داشته و در رشته مهندسی،دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس پایگاه ESI در دنیا رتبه 200 را دارد.

انقلاب اسلامی به ایران یک عزت علمی داده است

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک جهش بزرگ داشته است که امروزه بر اسا آمار پایگاه علمی اسکوپوس ایران رتبه 16 جهانی تولید علمی قرار داد.

دکتر میرزاده گفت: انقلاب اسلامی به ایران علاوه بر استقلال سیاسی یک عزت علمی نیز داده است.

وی با اشاره به خاطراتی از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از نزدیکترین یاران و همراهان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری ، گفت: در کنار ابهت و صلابت بیرونی یک فروتنی و مهربانی بی نظیر در وجود آیت الله بود که باعث می شد همه افراد جذب ایشان شوند.

دکتر میرزاده خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) را در توسعه عزت و سرآمدی ایران بی نظیر دانست .

وی با اشاره به اعلام ایده تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی 3 روز قبل از آزادی خرمشهر، گفت: این نماد آینده نگری و دور اندیشی مثال زدنی ایشان است.

دکتر زرهانی رئیس سازمان سما نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از طرح ماهر در خصوص واحدهای کارآموزی در بخش خصوصی گفت، از جائیکه در برخی مناطق و شهرها امکانات لازم برای برخی رشته های فنی و تخصصی نیست برای جلوگیری از اتلاف منابع در طرح ماهر آموزش های مهارت آموزی جایگزین کارآموزی می شود.در این طرح استادکاران و صاحبان حرفه و صنایع آموزش عملی و مهارتی را در محل آموزشگاه ارائه دهند.هرچند این امر تنها محدود به مناطق و واحدهایی است که امکان کارآموزی نباشد.

در جلسه هیات رئیسه مقرر شد آئین نامه این طرح توسط سازمان سما و معاونت آوزش اصلاح شود تا ضمن جلوگیری از اتلاف منابع صرفه جویی نیز صورت گیرد.

دکتر سید طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نیز با ارائه گزارشی از مصوبات کمیسیون شماره 2 هیات رئیسه گفت: پیشنهاد شده است که کلیه تفاهم نامه های حوزه های مختلف دانشگاه با هماهنگی و اخذ تاییدیه از سایر معاونت ها و مراکز تهیه شود.این پیشنهاد کمیسیون شماره 2 به تایید هیات رئیسه دانشگاه رسید.

برگزاری همایش بین المللی سینرجی با همکاری مشترک واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه سینرژی روسیه

در ادامه جلسه دکتر کشاورزی رئیس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی در خصوص افتتاح دفتر دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه سینرژی روسیه و برگزاری همایش ملی مشترک واحد الکترونیکی با دانشگاه سینرژی روسیه تحت عنوان همایش بین المللی کارآفرینی ارائه داد.

وی افزود: همایش بین المللی سینرجی (کارآفرینی و کسب وکارحرفه ای) با ارائه گواهینامه از اساتید بین المللی، دانشگاه سینرژی روسیه،واحدالکترونیک دانشگاه آزاداسلامی در تاریخ 2 اسفند سال جاری برگزار می شود.

همچنین دکتر کشاورزی گزارشی از تعداد دانشجویان این واحد و رشد دانشجویان و خدمات جدید این واحد ارائه داد که مورد قدردانی اعضای هیات رئیسه واقع شد.

ارائه رشته های مربوط به توانمند سازی زنان و خانواده ها به صورت مجازی در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی

در ادامه جلسه هیات رئیسه دکتر فاطمه طباطبایی رئیس شورای زنان فرهیخته ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر و یاد امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی ( ره) را تسلیت گفت و این ضایعه را جبران ناپذیر و تاثر برانگیز دانست.

وی پیشنهاد داد با همکاری واحد الکترونیک دانشگاه رشته های مربوط به توانمند سازی زنان و خانواده ها به صورت مجازی ارائه شود و این پیشنهاد مورد تصویب هیات رئیسه قرار گرفت.

همچنین در خصوص تهیه بانک اطلاعاتی بانوان عضو هیات علمی و کارکنان دانشگاه مقرر شد با همکاری معاونت آموزشیاین امر تسریع شود.

در این جلسه همچنین مقرر شد شیوه نامه یک پارچه ای با هماهنگی معاونت برنامه ریزی برای سازمانندهی و برناه ریزی بودجه شورای زنان فرهیخته در سراسر کشور تهیه و ابلاغ شود.

حضور زنان فرهیخته و مستعد در عرصه های مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی به شکل چشم گیری افزایش پیدا کرده است

دکتر میرزاده در ادامه جلسه از زحمات دکتر طباطبایی و شورای زنان فرهیخته تشکر و اعلام کرد از زمان حضور دکتر طباطبایی حضور زنان فرهیخته و مستعد در عرصه های مدیریتی دانشگاه به شکل چشم گیری افزایش پیدا کرده است.

بنابر گزارش دکتر ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دندانپزشکی دانشگاه با توجه به کیفیت بالای آموزش عمومی و بالینی موفق به کسب مجوز ارائه دوره های فلوشیپ شده است.دکتر میرزاده و اعضای هیات رئیسه با قدردانی از خدمات حوزه علوم پزشکی دانشگاه از همکاری بی شائبه دکتر قاضی زاده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و دکتر لاریجانی معاون آموزش وزارت بهداشت تشکر کردند.

در ادامه جلسه دکتر دادگان معاون ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه گزارشی از حضور خود در جلسه شورای عالی جوانان و بیان دغدغه های دانشگاه در این جلسه ارائه داد.

همچنین در این جلسه با حضور ظهوریان رئیس شورای هماهنگی امور چاپ و انتشارات و رسانه های دانشگاه و قاسمی رئیس سازمان چاپ و انتشارات گزارشی در خصوص اقدامات مورد نیاز برای تجهیز سازمان چاپ و اتشارات ارائه شد و به تصویب هیات رئیسه رسید.

در انتهای جلسه دکتر میرزاد با اشاره به برگزاری جلسات هیات امنای استانی با حضور قریب به 500 نخبه دانشگاهی، ملی، سیاسی وفرهنگی در محل سازمان مرکزی برای تصویب بودجه سال آینده دانشگاه از زحمات دکتر رهنمای رودپشتی معاون برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان، دکتر علوی فاضل رئیس مرکز هماهنگی امور هیات های امنای استانی و همکاران آنها تشکر کرد و گفت: وظیفه خود می دانم از زحمات همکاران حوزه ریاست و همچنین دفتر روابط عمومی و سایر عزیزانی که در برگزاری منظم این جلسات زحمت کشیدند، تشکر کنم.

200

کد خبر: 728354

وب گردی

وب گردی