ساخت 2 المان فرهنگی  در میدان های ورودی  واحد شهرکرد

موسی مولوی گفت: در حال حاضر 2 المان فرهنگی داریم که در میدان های ورودی دانشگاه با موضوعات فرهنگی در حال اجرا هستند.

موسی مولوی معاون فرهنگی و دانشجویی واحد شهرکرد در گفت و گو با ایسکانیوز در رابطه با برنامه های آینده این واحد گفت: واحد شهرکرد برنامه های خود را در حوزه فرهنگی به 4 بخش تقسیم می کند. دسته اول برنامه های آیین نامه ای هستند که از طریق حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان به ما ابلاغ می شود و ما موظف هستیم تا این برنامه ها را اجرا کنیم. مثل برنامه های مسابقات قرآن و عترت که در چهار چوب مطالعات قرآنی، مطالعات پژوهشی، برگزاری مسابقات و نمایشگاه های آثار هنری و این چنین برنامه ها که در دسته اول گروه قرار می گیرند. دسته دوم برنامه های مناسبتی هستند که مربوط تاریخ ها و مناسبت های مختلف هستند. بطور مثال الان در دهه فجر قرار داریم و برنامه هایی که مناسب این روز است، در این رابطه هم قاعدتا یک ستاد استانی تشکیل می شود و بعد برنامه هایی را با توجه به نامگذاری که سازمان مرکزی برای تمامی واحد های کل کشور انجام داده است برگزار می شود.

او گفت: بطور مثال چندروز پیش ما برنامه قبار روبی مزار شهدا را به مناسبت سالروز ورود امام داشتیم. به همین شکل در سایر مناسبت ها برنامه ای درخور برگزار می شود. دسته سوم برنامه هایی است که ما آنها را تحت عنوان فعالیت های فوق برنامه انجام می دهیم. بطور مثال برگذاری اردو، کلاس هایی در جهت پر کردن اوقات فراغت دانشجویان، کلاس های هنری، کلاس های تربیت بنیه علمی، کلاس های آشنایی با نرم افزار های مختلف و کلاس هایی از این قبیل را میتوان نام برد.

وی افزود: دسته چهارم از این فعالیت ها برنامه هایی هستند تحت عنوان طرح های ماندگار فرهنگی که یکسری کار هایی است که بیشتر به اجرای المان های فرهنگی، تولید فیلم و نمایش، آثار هنری ماندگار با موضوع مفاخر استانی یا کشوری، معرفی زبان ادبیات زبان فارسی و برنامه هایی که به این قبیل کار ها مربوط می شود. این چهار سرفصل را ما در حوزه فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار می دهیم.

مولوی اظهار کرد: بطور مثال ما در حال حاضر 2 المان فرهنگی داریم که در میدان های ورودی دانشگاه با موضوعات فرهنگی در حال اجرا هستند. همچنین طرح معرفی مفاخر، گویش ها و آثار فرهنگی و هنری استان چهارمحال بختیاری به صورت یک دانشنامه جامع در حال انجام است که 60 درصد آن انجام شده است. همایشی تحت عنوان آسیب های اجتماعی که بیشتر متوجه دانشجویان و خانواده هایشان می باشد را در این همایش مورد بررسی قرار گرفت و در همین راستا چیزی حدود 60 مقاله در این زمینه ارائه شد.

این مقام دانشگاهی در پایان اشاره کرد: همایش دیگری در 25 بهمن ماه تحت عنوان فضای مجازی در واحد بروجرد برگزار می شود. هدف از این همایش شناسایی آسیب های مجازی، راه های کنترل آن و معرفی تهدید ها و فرصت هایی که فضای مجازی می تواند برای جوانان ایجاد کند. همچنین نمایش گروه تاتر با نام میوه های غمگین تالار جنگ از دیگر برنامه هایی بود که در ماه های اخیر در واحد شهرکرد برگزار شده است.

504500

کد خبر: 728355

وب گردی

وب گردی