سهم2هزارمیلیاردی ورزش در برنامه ششم

رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی از تخصیص بیش از دو هزار میلیارد تومان به ورزش در برنامه ششم توسعه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز محمدرضا تابش شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی جامعه ورزش خوزستان دراداره کل ورزش و جوانان این استان اظهار کرد: بر اساس لایحه جدید که به تصویب مجلس رسید، دولت مکلف است 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده را که معادل یکهزار و 441 میلیارد تومان بوده به ورزش استان ها اختصاص دهد.
رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با اجرای برنامه ششم توسعه هر گونه وجهی که از محل بودجه کشور به ورزش اختصاص داده شود غیر قانونی است، افزود: بر اساس این مصوبه 757 میلیارد تومان به طور مستقیم در اختیار استان ها و 686 میلیارد تومان به وزارتخانه اختصاص داده می شود.
وی ادامه داد: همچنین 30 درصد مالیات بر ارزش افزوده واردات سیگار و دخانیات که بیش از 700 میلیارد تومان می شود به امر ورزش اختصاص می یابد.
تابش عنوان کرد: با اختصاص بیش از دو هزار میلیارد تومان به بخش ورزش، قطعاً شاهد توسعه تمام سطوح ورزش در استان ها خواهیم بود.
این نماینده مجلس تصریح کرد: خوزستان نماد استقامت کشور و مهد تمدن بالنده ایران است که در عرصه ورزش افتخارات زیادی دارد.
رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم ورزش کشور با توجه به ورزش خوزستان عملکرد خوبی داشته و ورزشکاران خوزستانی در عرصه های ورزشی گوناگون خوش بدرخشند.
وی در ادامه به ورزش بانوان اشاره کرد و افزود: زنان نصف جمعیت فعال جامعه را تشکیل می دهند و در ورزش عملکرد درخشانی داشته اند؛ بی شک اگر موانع ورزش بانوان از بین برود در مسابقات بین المللی کفه مدال آوری ایران را بالا می برند.
تابش در پایان افزود: با توجه به تکثیر اسب عرب در خوزستان و وجود سوارکاران بی شمار در این خطه، امیدواریم بزودی یک پیست سوارکاری و مجتمع پرورش اسب در این استان راه اندازی شود.
به گزارش ایرنا وی خطاب به همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: مواردی که در رابطه با ساختار تشکیلات ورزش استان بوده به صورت پیشنهاد به مجلس ارائه دهید تا به هنگام بررسی لایحه، مشکلات استان لحاظ شود.

کد خبر: 728408

وب گردی

وب گردی