برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه اجتماعی  در هفته گذشته

دانشگاه آزاد اسلامی یکی از نهادهایی است که علاوه بر فعالیت های علمی و پژوهشی، برنامه های مختلفی در حوزه اجتماعی برگزار کرده است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی یکی از نهادهایی است که برای آموزش دانشجویان در حوزه های اجتماعی و فرهنگی برنامه های مناسبی را برگزار کرده است. این برنامه ها به طور مستمر در واحد های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود و تاثیر بسیاری در افزایش سطح سواد اجتماعی افراد جامعه و فرهنگسازی داشته است. گزارش زیر حاکی از برنامه های واحد های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی طی هفته گذشته است:

عنوان برنامه برگزار شده

تاریخ برگزاری/نام واحد

توضیحات

سخن مسئولان

دوره ضمن خدمت ویژه کارکنان با موضوع جلوه های موسیقایی هنر تلاوت قرآن کریم

واحد بوکان

پنج‌شنبه 14 بهمن

دوره ضمن خدمت ویژه کارکنان با موضوع جلوه های موسیقایی هنر تلاوت قرآن کریم در واحد بوکان با حضور کارکنان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان برگزار شد.

جلال حمزه زاده مدرس این دوره افزود : تصویر سازی هنری یکی از ابزارهای برتر قرآن دربیان مقاصد و مفاهیم خود است . در آمیختن این ابزار با حس و خیال و حالات روانی و معنوی هر چه بیشتر به غنای آن کمک میکند.تصاویری که قرآن میکشد تصاویری زنده است نه رنگهای خالی و خطوطی بی روح .به شکلی که معانی ترسیم میشود با تعامل با جان زنده آدمی یا صحنه هایی از طبیعت که لباس زندگی به تن میکند.

راه اندازی مرکز شفا و نخستین مرکز ناباروری استان البرز

این برنامه با همکاری واحد البرز در چهارشنبه 13 بهمن برگزار شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج از راه اندازی مرکز شفا و تاسیس نخستین مرکز تخصصی ناباروری در استان البرز با همکاری واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرزخبر داد

دکتر بهروز میرزا رئیس واحد کرج همراه هیأت همراه از ساختمان فعلی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی این واحد دانشگاهی بازدید کرد.

در این بازدید که جمعی از معاونین دانشگاه، رئیس دانشکده کشاورزی و تنی چند از مسئولین واحد کرج حضور داشتند، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ضمن شنیدن گزارش اقدامات انجام شده، دستورات لازم برای تسریع و تسهیل امور را صادر کرد.

عطر افشانی مزار شهدای گمنام با حضورکارکنان و استادان

واحد تربت جام

چهارشنبه 13 بهمن

کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت جام با حضور بر مزار شهدای گمنام با انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

به همت دفتر فرهنگ اسلامی واحد تربت جام و به مناسبت فرا رسیدن روزهای دهه فجر جمعی از کارکنان و استادان دانشگاه با شرکت در مراسم قرائت زیارت عاشورا و عطر افشانی مزار شهدای گمنام آرمیده در جوار مسجد پیامبراعظم(ص) واحد تربت جام ضمن ادای احترام به مقام والای شهدا با آرمان ها و اندیشه های ناب رهبر کبیرانقلاب و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) تجدید میثاق کردند.

برگزاری کارگاه روزنامه نگاری

واحد آزادشهر

چهارشنبه 13 بهمن

کارگاه روزنامه نگاری و اخلاق رسانه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهربا حضور معاون دانشجویی و فرهنگی این واحد برگزار شد.

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد آزادشهر اهمیت جراید خصوصاً روزنامه ها را سودمندترین ،فراوان ترین و ارزان ترین وسیله برای بالا بردن سطح آگاهی افراد جامعه و مبارزه با جهل و بی خبری دانست و گفت: کارگاه روزنامه نگاری و اخلاق رسانه با هدف آشنایی دانشجویان علاقمند واحد های استان گلستان با بایدها و نبایدهای انتشار نشریات دانشجویی، کارگاه آموزش روزنامه نگاری تخصصی و اخلاق رسانه در واحد آزادشهر برگزار شد.

تجدید میثاق هیات رئیسه و کارکنان با آرمان های انقلاب

واحد خوی

چهارشنبه 13 بهمن

به مناسبت فرارسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، هیات رئیسه و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی به همراه تنی چند از مسئولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گلزار شهدا حضور یافته با آرمان های امام و شهدا تجدید میثاق کردند.

در این مراسم استاد بسیجی حسین وهاب پور گفت: کارشناسان و نظریه پردازان غربی از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تحت عنوان معجزه قرن بیستم نام بردند به لحاظ اینکه در برهه ای از تاریخ به وقوع پیوست که سیستم دو قطبی بر جهان حاکم بود و دو ابرقدرت هرگونه حرکت آزادیخواهانه را در نطفه خفه می کردند و انفلاب اسلامی با شعار ( نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی ) داعیه مبارزه با هر دو نظام کمونیستی و لیبرالیستی را داشت و با الطاف خداوند به یک پیروزی شبیه معجزه دست یافت.

غبارروبی گلزار شهدای گمنام

واحد کرمان

چهارشنبه

13 بهمن

اعضای هیأت رئیسه ، استادان، کارکنان ودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان به مناسبت گرامیداشت سی و هشتمین سالگردپیروزی انقلاب اسلامی، قبور شهدای گمنام این واحد را غبار روبی و عطرافشانی کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان به همراه اعضای هیأت رئیسه ، هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و بازگشت شکوهمندانه امام خمینی ( ره) به میهن اسلامی، باحضوردر گلزار شهدای این واحدو غبارروبی و عطراشانی قبور مطهر شهدای گمنام دانشگاه، یاد و خاطره مجاهدت های رزمندگان اسلام و شهیدان والامقام انقلاب اسلامی ودوران دفاع مقدس را گرامی داشته و با آرمان های امام(ره) و شهدا تجدید میثاق کردند.

تجدید میثاق با آرمان های امام راحل

واحد اردکان

چهارشنبه 13 بهمن

در سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی به میهن، اعضای هیات رییسه و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان با آرمانهای امام و شهدا تجدید میثاق کردند.

امیر ادبی اردکانی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان، گفت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در تاریخ معاصر است و توانست با اتکاء به پشتوانه مردمی، نظام شاهنشاهی را در هم شکند و الگویی برای ملت های مظلوم دنیا باشد. وی با اشاره به رشادت های جوانان این مرز و بوم در صحنه های مختلف، افزود: جوانان این مرز و بوم همواره برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب در ایثار و از جان گذشتگی پیشقدم بوده اند.

تجلیل از شهدای مدافع حرم

واحد اردبیل

چهارشنبه 13 بهمن

فاطمه شیخ راوند گفت: روز 20 بهمن ماه نشست استانی در دانشگاه آزاد واحد اردبیل برگزار می شود که طی آن تمامی دانشگاه های استان در دانشگاه آزاد اردبیل جمع می شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد اردبیل گفت: در نظر داریم تا از 12 بهمن تا 22 بهمن هر روز طبق برنامه هایی که سازمان برای ما تعیین کرده است و در آن هر روز به یک اسم نام گذاری شده است برنامه های مختلفی را برگزار کنیم. از جمله برنامه های مهم واحد اردبیل یک نشست استانی است که در روز 20 بهمن ماه در دانشگاه واحد اردبیل برگزار می شود که طی آن تمامی دانشگاه های استان در دانشگاه آزاد اردبیل جمع می شود و در این برنامه از مدافعان حرم تجلیل می شود.

عطر افشانی مزار شهدای گمنام

واحد اردبیل

سه شنبه 12 بهمن

همزمان با سالگرد بازگشت حضرت امام به کشور مزار شهدای گمنام در واحد اردبیل با حضور دانشگاهیان، نظامیان و مسئولان استانی عطر افشانی و گلباران شد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، امنیت و اقتدار کشور را مرهون خون شهدا دانست.حجت الاسلام حمید واحدی زاده اظهار کرد: شهیدان خون خود را فدای نظام و انقلاب کردند تا به تاسی از رهبر و مولای خود حضرت امام خمینی، پاسدار مکتب اسلام باشند.

حضور مسئولان در برنامه های آغازین روز دهه فجر

واحد بندر انزلی

سه شنبه 12 بهمن

سرپرست و اعضای هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی با حضور در برنامه های آغازین روز دهه مبارک فجر این ایام را گرامی داشتند.

همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر، زنگ انقلاب با حضور سرپرست و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی، با حضور دانش آموزان دبیرستان و دبستان دخترانه سما به صدا درآمد. همچنین در این روز نمایشگاه آثار هنری و نمایشگاه کتاب به همت دانش آموزان این دبیرستان افتتاح شد.

برگزاری اولین همایش نکو داشت مقام والای مادر

واحد اقلید

یکشنبه 11 بهمن

به مناسبت گرامیداشت مقام مادر اولین همایش آئین نکو داشت مقام والای مادر در دانشگاه آزاداسلامی واحد اقلید برگزار شد .

در این مراسم که با حضور فرماندار هیات رئیسه دانشگاه ، روسای ادارات ونهادهای دولتی وغیر دولتی و400نفر از مادران اقلیدی و با همکاری بنیاد فرهنگی بین المللی مادر شهرستان اقلید در تالار اجتماعات دانشگاه آزاداسلامی واحد اقلید برگزار شد

برگزاری همایش پویش ملی مبارزه با سرطان

واحد نیشابور

یکشنبه 11 بهمن

با همکاری دانشکده علوم پزشکی نیشابور همایش پویش ملی مبارزه با سرطان در دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور برگزارشد.

در این همایش که با حضور جمعی از کارشناسان و دانشجویان و مسئولان در محل سالن اجتماعات عطار دانشکده علوم انسانی واحد نیشابور برگزار شد. جعفر سعیدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور ضمن خیر مقدم به مهمانان و تشکر از دانشکده علوم پزشکی شهرستان هدف از برگزاری همایش را شناساندن راه های پیشگیری از سرطان و درمان آن دانست. وی با اشاره به آمار بالای مبتلایان به سرطان در نیشابور به ضرورت توجه به سلامت عمومی مردم،شناخت و راه های مبارزه با سرطان اشاره کرد.

برگزاری همایش دستاوردهای زیست محیطی

واحد اندیمشک

10 بهمن

بعه همت کانون محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی ، دومین همایش سمندر لرستانی و بلوط زاگرس در نمایشگاه دستاوردهای زیست محیطی واحد اندیمشک برگزار شد.

این همایش نماینده انجمن دارستان الوار با اشاره به اهمیت سمندر و بلوط در زندگی انسان ها و تاکید بر اینکه مهمترین مسئله امروز ایران و جهان مسئله محیط زیست و تهدیدهای زیست محیطی است خواستار پیگیری مسئولان شهرستان جهت نجات طبیعت شد.

700/701
کد خبر: 728511

وب گردی

وب گردی