ارتقای امکانات اورژانس باعث کاهش مرگ و میر می‌شود

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر لزوم بهبود وضعیت اورژانس کشور و اختصاص اعتبارات لازم برای توسعه ناوگان هوایی و آمبولانسی اورژانس تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد نعیم امینی فرد با تاکید بر لزوم توانمند سازی اورژانس در کل کشور گفت:‌ با وجودی که اورژانس در حوادثی همچون پلاسکو کارنامه قابل قبولی از خود به جای گذاشت اما در بعد کلی تر ناوگان اورژانس ، ناوگانی نسبتا کهنه با حداقل ترین امکانات از نظر آمبولانس است که حتی در پایتخت نیز وضعیت خوبی ندارد.

وی با اشاره به پیشرفت های تکنولوژیک در اورژانس های بیمارستانی در کشورهای پیشرفته گفت:‌ لازم است این پیشرفت های تکنولوژی در مورد سازمان اورژانس کشور نیز لحاظ شود که با باور ما این موضوع منوط به ارائه لایحه ای جامع از سوی دولت است.

امینی فرد افزایش کمی و کیفی اورژانس را از اولویت های مهم بر شمرد و گفت: مجلس در اولین قدم در برنامه ششم ماده ای را به تصویب رساند که به موجب آن سازمان اورژانس کشور به شکل سازمان یافته و وابسته به وزارت بهداشت و در عین حال مستقل به لحاظ حقوقی می تواند مدیریت موثرتر و به هنگام تر داشته باشد. البته نقص هایی از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری در کل اورژانس وجود دارد که پیشنهاد توسعه ناوگان هوایی و آمبولانسی مطرح شده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان تاکید کرد: تشکیل اورژانس بینمارستانی در کاهش تلفات ناشی از تصادفات و یا حوادث دیگر تاثیرگذار است . هر چه خدمات اورژانسی بهتر ارائه شود میزان مرگ و میر کاهش یافته و میزان سلامت نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی در پایان گفت:‌ با توجه به چنین مشکلاتی به سازمان اورژانس کشور پیشنهاد کردیم که تمام نیازمندی هایش را به لحاظ ساختار سازمانی و سخت افزاری و نرم افزاری در قالب لایحه ای به مجلس ارائه دهد البته ما مصمم هستیم که برخی از مشکلات اورژانسی به لحاظ مالی حل شود.

منبع:ایسنا

701

کد خبر: 728575

وب گردی

وب گردی