بارش برف در محورهای ۸ استان/ اعلام محورهای مسدود

رئیس مرکز کنترل راه‌های پلیس راهور ناجا با اعلام اینکه در حال حاضر در محورهای ۸ استان شاهد بارش برف هستیم، گفت: تردد بدون زنجیر چرخ در محورهای برفگیر ممنوع است.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ نادر رحمانی با اشاره به آخرین وضعیت ترافیکی و جوی در محورهای مواصلاتی کشور گفت: در حال حاضر در استانهای کهکیلویه و بویراحمد و خراسان رضوی در اکثر محورها، استان آذربایجان غربی، استان اصفهان، سیستان و بلوچستان، استان فارس، محورهای شیراز-کازرون، آباده-اصفهان و اصفهان-فیروزآباد همچنین استان خراسان شمالی و استان خراسان جنوبی شاهد بارش برف و لغزندگی سطح معابر هستیم.

وی افزود: در استان سیستان و بلوچستان جنوب و استان خراسان جنوبی نیز بارش باران و لغزندگی سطح معابر گزارش شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه به دلیل افزایش بارندگی ها در استانهای خراسان جنوبی و اکثر محورهای استان خراسان رضوی شاهد پدیده مه گرفتگی و کاهش سطح دید هستیم، افزود: در استانهای کهکیلویه و بویراحمد استان خراسان رضوی، استان سمنان محورهای سمنان-فیروزکوه و آزادشهر-گرگان همچنین استان فارس و استان خراسان شمالی و ارتفاعات استان مازندران به دلیل کولاک و یخ زدگی تردد با ساختی امکانپذیر است و ماموران پلیس راهور از تردد خودروها بدون زنجیر چرخ ممانعت به عمل می آورند.

رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راههای کشور در ادامه افزود: محورهای هراز و فیروزکوه در استانهای مازندران و شرق استان تهران همچنین محورهای برداسکن سبزوار و تربت حیدریه- باغچه محورهای دلکان به ایرانشهر مسدود است.

رحمانی تصریح کرد: محور شمشک به دیزین در استان تهران به البرز به دلیل بارش برف و عدم ایمنی کافی مسدود است. محور پونل به خلخال هم به علت بارش برف و عدم ایمنی کافی از ساعاتی پیش مسدود شده است.

همچنین محور سروآباد به پاوه در استانهای کردستان و کرمانشاه مسدود است. محور کرج-چالوس در استانهای البرز و مازندران نیز برای ایمن سازی تونل امیرکبیر تا تاریخ ۲۰ اسفندماه ۹۵ روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هر هفته به استثنای روزهای تعطیل رسمی و روز قبل و بعد از تعطیلات از ساعت ۲۰ تا ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه بامداد روز بعد مسدود است و در زمان انسداد تردد از سایر محورهای شمالی انجام می شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: با تلاش ماموران راهداری از ساعت ۹ صبح امروز محور زنجان-قزوین بازگشایی شد و تردد در این محور ادامه دارد. همچنین محور فیروزکوه که از شب گذشته به دلیل بارش شدید برف و کولاک مسدود شده بود و بیش از ۱۰۰ دستگاه خودرو سواری در آن گرفتار شده بودند در ساعت ۱۰ صبح امروز بازگشایی شد و تردد در این محور مواصلاتی از سر گرفته شد.

منبع:مهر

701

کد خبر: 728581

وب گردی

وب گردی