ابلاغ آیین نامه "دانشجویان شاغل به تحصیل خارج از کشور" تا قبل پایان سال

رییس سازمان امور دانشجویان با اشاره به بازنگری آیین نامه دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور، گفت: بازنگری این آیین نامه در مراحل نهایی خود قرار دارد و تا قبل از پایان سال تحصیلی ابلاغ می شود.

به گزارش ایسکانیوز، مجتبی صدیقی با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر بحث بازنگری آیین‌نامه دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور در شورای انتقال وزارت علوم انجام شده است و مشورت‌ها و هماهنگی‌هایی نیز در این زمینه صورت گرفته که کار جمع‌بندی نقطه‌نظرات از شورای انتقال و دانشگاه‌های پذیرنده این دانشجویان دریافت شده و به طور کلی در مرحله نهایی این بازنگری قرار داریم و پس از تایید نهایی در دفتر حقوقی، به امضای وزیر خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه انتقال دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور تا قبل از پایان سال جاری، تاکید کرد: اساس کار آیین‌نامه این است که وزارت علوم در مقاطع کارشناسی که صندلی‌های خالی بیشتری وجود دارد امکانات و تسهیلات بیشتری نیز برای انتقال دانشجویان فراهم کند. در واقع کار انتقال دانشجویان در این دوره با سهولت انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان دانشجویان خاطرنشان کرد: براساس آیین‌نامه فوق امکان انتقال دانشجویان در دوره کارشناسی ارشد و دکتری نیز وجود دارد، اما نکته قابل توجه این است که انتقال در این مقاطع نیز باید با نظر دانشگاه مقصد صورت بگیرد. اما در دوره کارشناسی به دلیل وجود فضای بازتر معمولا با تصمیم شورای انتقال، پذیرش در دانشگاه‌ها به راحتی انجام می‌گیرد.

صدیقی در پایان اظهار کرد: اگرچه ظرفیت‌های خالی در مقاطع تحصیلات تکمیلی برای پذیرش و انتقال دانشجویان در دانشگاه کم است و باید در این زمینه نظر دانشگاه مقصد اعمال شود اما در مجموع سیاست ما در وزارت علوم این است که تسهیلات بهتری برای انتقال دانشجویان در تمامی مقاطع فراهم کنیم.

منبع: ایسنا

205/200

کد خبر: 728584

وب گردی

وب گردی