سامانه اطلاعات دانش آموختگان دندانپزشکی کشور طراحی می شود

طراحی سامانه دانش آموختگان دندانپزشکی سراسر کشور از ابتدای مهر ماه سال ۹۶ آغاز خواهد شد و بر اساس آن اطلاعات تمامی دانش آموختگان به روزرسانی می شود.

به گزارش ایسکانیوز، جمیله قدوسی دبیر کارگروه ویژه توسعه و تعالی دندانپزشکی قطب ۹ آمایشی کشور با اعلام این خبر افزود: با طراحی این سامانه خواهیم توانست اطلاعات به روز از تمامی دانش آموختگان دندانپزشکی کشور داشته و کلیه نیروی انسانی خود را از این طریق تامین کنیم.

قدوسی با اشاره به آغاز کارگروه ویژه توسعه و تعالی دندانپزشکی قطب ۹ آمایشی کشور از آذرماه ۹۴ اظهار داشت: در ابتدا تلاش ما با ایجاد یک برنامه عملیاتی آغاز شد تا مشخص شود در آینده چه کاری را باید انجام دهیم که بر همین مبنا هر هفته جلسات کارگروه برگزار و در نهایت برنامه عملیاتی را در انتهای سال ۹۴ با تفاهم وزارت بهداشت نوشته و از ابتدای سال ۹۵ این برنامه را آغاز کردیم.

وی گفت: این برنامه دارای سه مرحله کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است؛ که برنامه کوتاه مدت به بازبینی محدود کوریکولومی که سال ۹۱ ابلاغ شده بود پرداخت. این کوریکولوم قابلیت اجرایی نداشت و دانشکده ها با مشکلات بسیار جهت اجرای این برنامه روبه رو بودند.

وی افزود: براین اساس در سطح کشور فراخوان داده و از دانشکده های مختلف نماینده دعوت کردیم و جلساتی در مشهد برگزار شد؛ که علاوه بر این موارد، همراه با کمیته های راهبردی تخصصی سراسر کشور جلساتی را نیز در وزارت بهداشت و مشهد به صورت مشترک برگزار کردیم.

دبیر کارگروه ویژه توسعه و تعالی دندانپزشکی قطب ۹ آمایشی کشور افزود: اکنون طرح دوره ها تدوین شده است و تلاش داریم در کمیسیون راهبردی وزارت بهداشت این طرح برنامه را مصوب کنیم و در پایان سال ۹۵ به شورای عالی برنامه ریزی ارائه دهیم تا جهت تصویب در اول مهر سال ۹۶ جهت اجرایی شدن به دانشکده ها ابلاغ شود.

وی برنامه میان مدت این طرح را تهیه ماژول های آموزشی مجازی که بتواند به کوریکولوم آموزشی پیوست شود و مورد استفاده قرار گیرد دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حال آماده کردن پروپوزال های مربوطه هستیم که بر همین اساس فراخوان کشوری داده خواهد شد تا سفارش کار تهیه این ماژول ها داده شود؛ تا این ماژول ها تا انتهای سال ۹۶ آماده شوند.

قدوسی تاکید کرد: برنامه بلند مدت نیز تهیه سامانه ای از دانش آموختگان دندانپزشکی سراسر کشور است که این حرکت به صورت مشترک با دانشکده دندانپزشکی بیرجند انجام خواهد شد، به شکلی که از نیروهای تخصصی این دانشگاه در بحث طراحی سامانه و جمع آوری دیتاهای اولیه کمک خواهیم گرفت.

وی یادآور شد: تلاش داریم برای اولین بار این سامانه ملی را در سطح کشور اجرایی کنیم که در ابتدا به صورت پایلوت در کلان منطقه ۹ کشوری این کار انجام خواهد شد که در این راستا کلیه دانش آموختگان دندانپزشکی کشور باید وارد این سامانه شوند و اطلاعات آن ها بر اساس تمهیداتی که در نظر گرفته شده است به صورت مداوم بروز خواهد شد.

دبیر کارگروه ویژه توسعه و تعالی دندانپزشکی قطب ۹ آمایشی کشور گفت: برنامه بلند مدت دیگر بحث کوریکولوم و بحث چاپ مجدد کتب مرجع دندانپزشکی است. این دو باید با هم همخوانی داشته باشد تا یک کوریکولوم آموزشی منطبق بر کتب مرجع دندانپزشکی و درس نامه هایی که نوشته شده است ایجاد شود که براین اساس ما باید بتوانیم در سطح دندانپزشکی دیگر مشکل مرجعیت علمی را نداشته و برای آزمون های علمی در حد دندان پزشکان عمومی از این طریق وارد عمل شویم.

منبع: مهر

205/200

کد خبر: 728608

وب گردی

وب گردی