افتتاح فاز اول مجهزترین بیمارستان فوق تخصصی دامپزشکی کشور (ستیا)

با آغاز فرا رسیدن دهه مبارک فجر فاز اول مجهزترین بیمارستان فوق تخصصی دامپزشکی کشور(ستیا) با حضور مدیرکل امور درمان و ساماندهی امور غیر دولتی سازمان دامپزشکی، رئیس سازمان نظام دامپزشکی استان تهران و جمعی از دوستداران محیط زیست و انجمن های حامی حیوانات افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز محسن مشکوه مدیر امور درمان و ساماندهی امور غیر دولتی سازمان دامپزشکی در این مراسم با اشاره به اینکه صنعت دامپزشکی بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی دست خوش تغییرات بنیادینی شده است افزود: تا پیش از سال 57 حوزه دامپزشکی به شکل سنتی و گاهی روستایی اداره می شد درحالی که امروز به برکت انقلاب اسلامی دامپزشکی در ایران به یک صنعت پویا و رو به رشد تبدیل شده به طوری که هم اکنون 15 بیمارستان حیوانات در تهران درحال ارائه خدمات است.

وی تصریح کرد: امروزه کشورهای پیشرفته، مقوله دامپزشکی را حوزه ای درآمدساز و اشتغال آفرین می شناسند چراکه مشاغل متعددی به طور مستقیم و غیرمستقیم با دامپزشکی مرتبط هستند.

وی تاکید کرد: افتتاح چنین بیمارستان مجهز و پیشرفته ای بدون شک در ارتقاء سطح کیفی صنعت دامپزشکی کشور تاثیر بسزایی خواهد داشت.

در ادامه این مراسم فرزانه سنگتراش مدیر این مجموعه درمانی در خصوص ویژگی های مجهزترین بیمارستان فوق تخصصی حیوانات گفت: فاز اول این بیمارستان شامل بخش های اورژانس، داخلی، جراحی، اگزوتیک، آزمایشگاه و پاتولوژی، بستری و مراقبت های ویژه، ارتوپدی، دندانپزشکی، تصویربرداری تشخیصی است و همین امر باعث شده تا این مجموعه جزو پیشرفته ترین بیمارستان های دامپزشکی کشور مبدل شود اما تلاش بر این است تا اواسط سال آینده فاز دوم این مجتمع درمانی به بهره برداری برسد.

وی گفت: دستگاه های اﻻﯾﺰارﯾﺪ (آزمایشگاه تشخیص هورمونی)، الکتروفورز(حرکات ذرات و دی ان ای)، آندوسکوپی، کولونوسکوپی و نوار مغزی از جمله برنامه هایی اجرایی در فاز دوم است که بدون شک با اضافه شدن فاز تکمیلی، این مجموعه درمانی به یکی از پیشرفته ترین بیمارستان های دامپزشکی کشورهای منطقه مبدل خواهد شد.

سنگتراش مدیر این مجموعه درمانی در خصوص لزوم احداث بیمارستان فوق تخصصی حیوانات گفت: گسترش گونه های در معرض انقراض و تهدید روز افزون شکارچیان در کشور موجب شد تا کمبود مراکز درمانی پیشرفته در حوزه جانوری در کشور بیش از پیش احساس شود به همین منظور تلاش شد تا مجموعه ای مجهز با تمامی امکانات تخصصی در قالب بیمارستان حیوانات راه اندازی شود.

701

کد خبر: 728623

وب گردی

وب گردی