شنبه، ۱۶ بهمن ۹۵؛ مدارس کدام استان‌ها تعطیل شدند؟

بارش برف و برودت هوا در استان‌های مختلف کشور علاوه بر انسداد راه‌های اصلی، فرعی و روستایی موجب تعطیلی مدارس در برخی شهرستان‌ها شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر به دنبال بارش برف و سرمای هوا در استان‌های مختلف کشور مدارس برخی شهرها و شهرستان‌های کشور تعطیل اعلام‌شده است. همچنین در برخی استان‌ها فعالیت مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات با تأخیر آغاز می‌شود. جزئیات تاخیر یا تعطیلی مدارس در تعدادی از استان‌های کشور در زیر می آید.

استان خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان جنوبی از تعطیلی مدارس تمامی مقاطع تحصیلی در چهار شهرستان استان به علت بارش برف و برودت هوا در روز شنبه خبر داد.

عباس لامعی اظهارکرد: به دلیل سرما و یخبندان مدارس تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، خوسف و درمیان در شیفت صبح تعطیل خواهد بود.

وی بیان کرد: برای مدارس شیفت عصر در شهرستان بیرجند هنوز تصمیم‌گیری نشده است.

با کاهش محسوس دما آموزش‌وپرورش استان خراسان جنوبی مدارس شهرهای زیرکوه و قاین در تمامی مقاطع تحصیلی و مدارس ابتدایی بشرویه فردا ۱۶ بهمن‌ماه تعطیل اعلام کرد.

همچنین مدارس ابتدایی بخش دستگردان طبس هم به دلیل برودت هوا، فردا در نوبت صبح تعطیل اعلام‌شده است.

کلاس‌های ساعت ۸ تا ۱۰ صبح دانشگاه‌های آزاد و بیرجند هم لغو شده است.

استان خراسان رضوی

بر اساس اطلاعیه اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با توجه به برودت هوا، لغزندگی معابر و یخبندان، تمامی مقاطع تحصیلی در مناطق و شهرستان‌های فریمان، تربت‌حیدریه، طرقبه و شاندیز، زاوه، جلگه رخ، کدکن، احمدآباد، کوهسرخ، رضویه و بردسکن(فقط بخش کوهپایه) تعطیل است.

همچنین در نواحی هفتگانه مشهد و منطقه تبادکان و شهرستان تربت‌جام فقط بخش نصرآباد(بالاجام)، منطقه ششتمد(فقط دهستان های تکاب و ربع شامات) در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول؛ در شهرستان‌های چناران، گلبهار، گناباد(فقط بخش کاخک) منطقه رشتخوار(فقط دهستان آستانه) بردسکن(بخش مرکزی) در مقطع ابتدایی؛ در منطقه زبرخان مقطع ابتدایی با یک ساعت تأخیر و در مناطق رشتخوار و گلبهار مقاطع متوسطه اول و دوم با یک ساعت تأخیر مدارس آغاز به کار خواهند کرد.

گفتنی است تمامی مدارس استثنایی در مناطق فوق تعطیل خواهند بود.

استان خوزستان

با توجه به بارش برف دیروز در منطقه دهدز و یخ‌زدگی منطقه، تمام مخازن آب دچار یخ‌زدگی شدید شد. با توجه به این یخ‌زدگی تصمیم بر آن شد تا مدارس نوبت صبح این شهر تعطیل اعلام شود.

استان سمنان

مدارس منطقه کالپوش روز شنبه به علت بارش برف و لغزندگی معابر از سوی آموزش‌وپرورش تعطیل اعلام‌شده است.

استان فارس

به علت بارش برف، برودت هوا، لغزندگی و یخ‌زدگی معابر عمومی، مدارس تمامی دوره‌های تحصیلی شهرستان سپیدان با تأخیر آغاز می‌شود.

بر این اساس شهر اردکان و بخش‌های مرکزی و همایجان فردا شنبه ۱۶ بهمن‌ماه صرفاً در نوبت صبح با یک ساعت و نیم تأخیر و رأس ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود.

استان کرمان

رئیس اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان کرمان از تعطیلی مدارس برخی مناطق استان کرمان طی فردا به علت بارش برف و برودت هوا خبر داد.

امید سلاجقه با اشاره به فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دما در سطح استان کرمان اظهار کرد: تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان رابر، بخش لاله‌زار از توابع شهرستان بردسیر، شهر مس سرچشمه، راویز از توابع کشکوئیه و منطقه دهبکری از توابع شهرستان بم شنبه ۱۶ آذر تعطیل است.

وی از تعطیلی مدارس ابتدایی منطقه راین طی فردا خبر داد و افزود: همچنین مدارس دوره ابتدایی و متوسطه دور اول شهرستان بافت هم فردا تعطیل است.

سلاجقه عنوان کرد: روز شنبه مدارس متوسطه دور دوم شهرستان بافت با یک ساعت تأخیر فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

به گفته رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمان علت این اقدام برودت هوا و یخ‌زدگی معابر است.

استان کرمانشاه

اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه، طی اطلاعیه‌ای از تأخیر در آغاز به کار مدارس استان طی شنبه ۱۶ بهمن خبر داد.

بر اساس این اطلاعیه به دلیل برودت هوا و یخبندان، شنبه مورخ ۱۶ بهمن‌ماه جاری، شروع به کار تمامی مدارس استان در تمامی دوره‌های تحصیلی از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه آغاز خواهد شد.

استان گلستان

همزمان با آغاز بارش برف در شهرهای گلستان و کاهش چشمگیر دما در استان، آموزش پرورش گلستان وضعیت مدارس تمام مقاطع تحصیلی گلستان را در روز شنبه تعطیل اعلام کرد.

البته پایگاه اینترنتی اداره کل آموزش‌وپرورش گلستان تابه‌حال توضیحی در این رابطه روی خروجی خود قرار نداده، بااین‌حال اداره کل مدیریت بحران گلستان دلیل این اقدام را مدیریت مصرف گاز و جلوگیری از افت فشار گاز در داخل استان و استان‌های هم‌جوار عنوان کرد.

استان گیلان

بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران با توجه به برودت هوا و یخبندان شدید و صرفه‌جویی در مصرف گاز، فعالیت آموزشی همه مقاطع تحصیلی مدارس و دانشگاه‌های استان گیلان در روز شنبه تعطیل است.

در این اطلاعیه از مردم خواسته‌شده در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا جریان این انرژی، به‌صورت پایدار باقی بماند.

همچنین ستاد مدیریت بحران استان گیلان که شامگاه گذشته به ریاست استاندار تشکیل جلسه داده بود، با توجه به یخبندان، شدت برودت هوا و صرفه‌جویی در مصرف گاز تمام مقاطع تحصیلی مدارس سراسر گیلان را برای روز شنبه تعطیل اعلام کرد.

استان یزد

مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان یزد گفت: به دلیل برودت هوا و یخ‌زدگی معابر، مدارس برخی مناطق استان یزد فردا، شنبه ۱۶ بهمن‌ماه تعطیل اعلام شد.

محمدرضا قانع عزآبادی اظهار داشت: با توجه به بارش‌های اخیر، برودت فزاینده هوا، یخ‌زدگی معابر و به‌منظور حفظ سلامت و ایمنی دانش‌آموزان، مدارس برخی از مناطق استان یزد شنبه ۱۶ بهمن‌ماه تعطیل اعلام می‌شود.

وی عنوان کرد: در شهرستان تفت مدارس ابتدایی نیر، گاریزات و دهشیر به‌اضافه همه مدارس شهر تفت و روستاهای علی‌آباد، نصرآباد، سانیج، ده‌بالا و طزرجان تعطیل خواهد بود.

قانع عزآبادی خاطرنشان کرد: در شهرستان اشکذر نیز تمام مدارس ابتدایی بخش خضرآباد تعطیل است و در شهرستان بافق مدارس ابتدایی سبزدشت تعطیل اعلام می‌شود.

مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان یزد بیان کرد: در شهرستان بهاباد نیز همه مدارس ابتدایی و در بخش آسفیج همه مدارس تعطیل در مقطع ابتدایی و متوسطه تعطیل خواهد بود.

701

کد خبر: 728696

وب گردی

وب گردی