امدادرسانی به 31400 نفر طی 54 ساعت گذشته/ نجات ٣نفر ازسقوط بهمن در مهاباد و آبعلی

رئیس سازمان امداد و نجات از امداد رسانی به 31 هزار و 400 نفر طی 54 ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، مرتضی سلیمی به تشریح عملیات سیل و آبگرفتگی از 14 بهمن تا ساعت 6 صبح امروز پرداخت و به ایسکانیوز گفت:٥استان کشور شامل سیستان و بلوچستان،خراسان جنوبی و رضوی،فارس و هرمزگان و ١١شهرستان شامل دلگان،سراوان، زابلی، سیب و سوران،خاش،ایرانشهر،بیرجند،نهبندان،نیشابور،داراب و جاسک در زمان مذکور تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار دارند.

وی ادامه داد: امدادگران در ٢٥شهر و روستا و به ٣٥٧نفر خدمات امدادری ارائه کردند همچنین ٢٣٩نفر اسکان ضروری داده شدند و ٣نفر نیز در شهر جاسک در اثر سقوط دو خودرو به رودخانه کوئیک گرفتار شده بودند، نجات داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات افزود: ماموران سازمان امداد و نجات در ٤١تیم(١٦٣ نفر) سایر خدمات امدادی مانند ٥٠دستگاه چادر، ٣٠٠تخته پتو، ٦٠تخته موکت، ٥٦٠کیلوگرم ، 80 شعله والور و فانوس، ١١٠٠قوطی کنسروجات، ٤٠٠کیلوگرم برنج زا میان سیل زدگان توزیع کردند.لازم به ذکر است که امدادرسانی در استان سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه یا اشاره به عملکرد امدادگران در عملیات برف و کولاک در زمان مذکور گفت:٢٩استان کشور به جز استان های سیستان و بلوچستان و همدان متاثر از برف و کولاک بودند.

سلیمی افزود:امدادگران در ٢١٧شهر،روستا و محور برف گیر مستقر هشته و در حال امدادرسانی هستند همچنین به ٣١٤٠٠نفر نیز امدادرسانی شد و ١٠٣٠٠نفر اسکان ضروری داده شدند همچنین 41 نفر به مراکز درمانی منتقل شده که 8 نفر آن ها باردار بوده اند و 38 نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کردند.

وی بیان کرد: در طی عملیات های برف و کولاک ٣نفر ازسقوط بهمن در مهاباد و آبعلی نجات داده شده و متاسفانه 3 نفر نیز در سقوط بهمن در مبارک آباد – آبعلی جان خود را از دست دادند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: امدادگران در ٤٥٢ تیم (١٦٦٣ نفر) ٣٦٨٥ خودرو را از برف رهاسازی کردند همچنین سایر خدمات امدادی مانند ٧٨٠٠ تخته پتو،٦٦٨٠ بسته غذایی، ٣٦٥ کیلوگرم خرما، ٨٣٠٠ قوطی کنسروجات، ٤٧٠٠ قرص نان، ٢٨٠٠ بطری آب معدنی، ٢٠٦٠ بسته بیسکوییت را میان این افراد توزیع کردند.

وی تاکید کرد: امدادرسانی در ١٣ استان آذربایجان شرقی،اصفهان،خوزستان،خراسان شمالی وجنوبی، سمنان، کرمان،کرمانشاه، گلستان، گیلان، فارس، مازندران و هرمزگان همچنان ادامه دارد.

701

کد خبر: 728703

وب گردی

وب گردی