تعطیلی تمام مدارس گیلان در روز شنبه/ دانشگاه آزاد تعطیل است

استاندار گیلان گفت: تمام مقاطع تحصیلی مدارس سراسر استان روز شنبه به علت یخبندان و شدت برودت هوا تعطیل است.

به گزارش ایسکانیوز،محمد علی نجفی در ستاد هماهنگی مدیریت بحران که هر کدام از معاونین استاندار ، مدیران دستگاه های اجرایی ، شهردار رشت و شهرداران مناطق پنج گانه این شهر به ارائه گزارش پرداختند، گفت: بارش بیش از ۷۰ سانتی متر برف در مدت ۱۲ ساعت مشکلاتی برای مردم به وجود آورد.

نجفی گفت : مجموعه مدیرت شهری تلاش کنند تا محورهای اصلی با بکارگیری ماشین آلات برف روبی بصورت کامل بازگشایی شوند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد : علاوه بر رشت شهرستان های دیگر در شرق گیلان نیز با مشکلاتی مواجه شدند که گروهای مدیریت بحران از سوی استانداری به آن مناطق اعزام شدند .

نجفی افزود : آسیب شناسی و ارزیابی در خصوص نحوه ی عملکرد دستگاه ها پس از پایان مشکلات انجام می شود .

وی با اشاره به گفتگوی تلفنی با وزیر نیرو گفت : با توجه به اعزام گروه های امدادی از سایر استان ها و بازگشایی مسیر راه ها باید برق مشترکان باقی مانده وصل شود .

نجفی با اشاره به کمک دهیاران در روستاهها که برای برف روبی و حل مشکلات کمک کردند گفت : همیاری مردم به ما کمک می کند و دهیاران پتانسیل خوبی دارند .

وی با اشاره به اینکه در روز پنجشنبه ۲۲ میلیون متر مکعب گاز در گیلان مصرف شد گفت : با توجه به برودت هوا در روز جمعه انتظار می رود مصرف افزایش یابد که زنگ هشدار را به صدا خواهد آورد .

استاندار گیلان گفت : باید صرفه جویی ها در مصرف گاز را افزایش دهیم .

وی گفت : همچنین تمام مقاطع تحصیلی مدارس سراسر استان روز شنبه به علت یخبندان ، شدت برودت هوا و صرفه جویی در مصرف گاز تعطیل است.

استاندار خاطر نشان کرد : پلیس راه نهایت سختگیری را برای خودروهایی که بدون زنجیر چرخ در محورهای برف گیر حرکت می کنند به خرج دهد ، چون ورود این خودروها موجب مختل شدن آمد و شد و بروز مشکلات برای مردم می شود .

نجفی با اشاره به گزارشات دانشگاه علوم پزشکی و نهاد های مسئول گفت : خوشبختانه در بیمارستان ها به علت قطعی برق و یا عدم خدمات رسانی دستگاههای مسئول فوتی نداشتیم .

همچنین دانشگاه آزاد استان نیز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با عنایت به بارش سنگین برف و مسدود بودن برخی مسیرها و یخبندان شدید صرفا کلیه فعالیت های آموزشی. اداری و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر استان گیلان در روز شنبه ۱۶ بهمن ماه تعطیل است.

801

کد خبر: 728721

وب گردی

وب گردی