رونمایی از سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران با حضور رحمانی فضلی

وزیرکشور در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) گفت: این سامانه یکپارچه پیرو مصوبه 14/10/93 هیات دولت راه اندازی شده و با اتکاء به آن، امکان کنترل آنلاین و مستقیم معاینه فنی خودروها هنگام عبور و مرور در سطح شهر بوسیله دوربینهای نظارتی و بدون دخالت عامل انسانی در سطح شهر فراهم شده است.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه در این مراسم که در وزارت کشور برگزار شد، افزود: طبق مصوبه دولت، مقرر شده بود تا وزارت کشور اقدام به تجهیز مراکز معاینه فنی خودروهای سبک به سیستم سیمفا کند.
وزیر کشور گفت: در حال حاضر 443 مرکز معاینه فنی خودروهای سبک به سامانه سیمفا متصل شده است و از خرداد ماه امسال به صورت آزمایشی فعالیت می کنند که آثار و نتایج آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
رحمانی فضلی از نقش نیروی انتظامی در شکل گیری سامانه سیمفا تشکر و قدردانی کرد.
در ادامه، وزیر کشور امضای قرارداد تولید 2 هزار دستگاه واگن مترو میان سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را اتفاق بزرگی خواند و افزود: امیدوارم فاینانس لازم برای تولید واگن های مترو که در این قرارداد پیش بینی شده است در داخل کشور تامین شود و بزودی شاهد تولید مشارکتی واگن های مترو باشیم.
وزیر کشور همچنین با اشاره به نوسازی تاکسی های فرسوده در کشور گفت: این اقدام با همکاری محیط زیست، وزارت صنایع و معادن و دیگر دستگاه های ذی ربط به انجام رسیده است که در بهبود آلودگی هوا، ترافیک، سهولت دسترسی به حمل و نقل عمومی و رضایت مردم، تاثیر بسزایی خواهد داشت.
گفتنی است مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، سردار سرتیپ پاسدار اسکندر مؤمنی جانشین فرماندهی ناجا، هوشنگ خندان دل معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، شجاعی کیاسری رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل و جمعی دیگر از مدیران وزارت کشور برگزار شد.

302/300

کد خبر: 728764

وب گردی

وب گردی