دزد حرفه‌ای در کمین مسافران

دزد حرفه‌ای برای تامین هزینه هروئین خود از مسافران مترو و اتوبوس‌های بی‌آرتی سرقت می‌کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، در ساعت 11:30 روز 5 بهمن امسال مأمورین پلیس مترو مستقر در ایستگاه امام خمینی (ره) به جوانی حدوداً 25 ساله مشکوک شده، او را تحت نظر گرفته و در بازرسی از وی موفق به کشف یک قبضه سلاح سرد، مقادیر قابل توجهی وجه نقد و کیف پول حاوی پول و مدارک شناسایی متعلق به فردی با هویت مشخص شدند.

همزمان با دستگیری این شخص یکی از شهروندان با مراجعه به ایستگاه پلیس مستقر در ایستگاه امام خمینی اعلام نمود که کیف پولش سرقت شده است.

با احراز هویت این شخص، مأمورین اطلاع پیدا کردند که کیف پول کشف شده از فرد دستگیر شده متعلق به همین شخص است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جیب بری و به دستور بازپرس شعبه دوازدهم دادسرای ناحیه 12 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار تیم مبارزه با جیب بری اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان ادارهم هفدهم پلیس آگاهی با بررسی سوابق متهم بنام حسین 25 ساله اطلاع پیدا کردند که وی از مجرمین سابقه داری است که پیش از این بارها به اتهام سرقت به شیوه جیب بری دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار در اردیبهشت ماه سال جاری به اتهام جیب بری دستگیر و روانه زندان شده و پس از گذشت سه ماه مجددا از زندان آزاد شده است.

حسین که به مصرف موادمخدر از نوع هروئین اعتیاد دارد، در همان تحقیقات اولیه صراحتا به دهها فقره سرقت گوشی تلفن همراه و وجوهات نقد شهروندان در خطوط BRT و بعضا مترو اعتراف کرد و عنوان کرد که گوشی های تلفن همراه مسروقه را با انگیزه تأمین هزینه مصرف موادمخدر ( روزانه 100 هزار تومان ) سرقت کرده و عمده سرقت هایش را در محدوده ایستگاه های BRT میدان امام حسین تا تهرانپارس و بالعکس انجام داده است.


سرهنگ کارآگاه داوود فـرد معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر اعلام داشت: به جهت شناسایی جرایم ارتکابی متهم و همچنین شناسایی سایر شکات و مالباختگان احتمالی، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند.

704/700

کد خبر: 728824

وب گردی

وب گردی