امدادرسانی به ۹۰۰ خودروی گرفتار کولاک در زنجان/ برف‌روبی ۳۵ هزار کیلومتر ازمحورهای زنجان

در سه روز اخیر به ۹۰۰ خودروی گرفتار کولاک درزنجان امدادرسانی و بیش از ۳۵ هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی این استان برف‌روبی شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ایرج دست نشان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان عنوان کرد: از بامداد روزچهارشنبه ۱۳ بهمن ماه تا روزجمعه ۱۵ بهمن ماه بیش از ۳۵ هزارکیلومتر – باند ازمحورهای مواصلاتی استان زنجان توسط نیروی‌های راهداری برف روبی شد. دراین مدت ۵۱۸ نفر از نیروهای راهداری استان درگیربرف‌روبی بودند و به بیش از۹۰۰خودروی گرفتاربرف وکولاک توسط راهداران وپلیس راه امدادرسانی شد و ۱۰۰ راه روستایی بازگشایی شد.

دست‌نشان افزود: طی سه روز گذشته ۳۱ ساعت برف و ۱۲۴ ساعت کولاک در سطح محورهای استان بارید.

وی عنوان کرد: اکیپ‌های راهداری زمستانی به همراه ۲۳۶ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین و نیمه سنگین در ۲۸ راهدارخانه فعال استان از آذرماه امسال در قالب اکیپ راهداری زمستانی در محورهای حساس و راه‌های مواصلاتی استان هستند.

بهره‌برداری از پاسگاه پلیس راه ابهر-تاکستان

دست‌نشان همچنین با بیان اینکه عملیات ساخت پاسگاه پلیس راه ابهر-تاکستان به پایان رسیده، گفت: احداث پل بولاماجی همچنین بهسازی بیش از ۲۵۹کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان زنجان با اعتباری بالغ بر ۳۳۳ میلیارد ریال ازجمله پروژه‌های به اتمام رسیده استان است. همچنین از جمله دیگر طرح‌های به پایان رسیده پروژه‌هایی چون تهیه و نصب بلوک مفصلی در آزاد راه زنجان تبریز به طول پنج کیلومتر، احداث نرده پل و قرنیز در آزاده زنجان- قزوین به طول ۵۰۰ متر و همچنین احداث نرده پل و قرنیز در آزادراه زنجان- تبریز به طول ۴۰۰ مترو نصب روشنایی در آزاد راه زنجان- تبریز در کیلومتر ۶۳ به طول دو کیلومتر قابل اشاره است.

زنجان دارای ۵۸۴۲ کیلومتر راه است و دراین استان ۱۱۵ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۰ کیلومتر راه اصلی، ۹۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۴۲۱۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

402/601

کد خبر: 728868

وب گردی

وب گردی