لزوم افزایش مشارکت خیرین در ساخت خوابگاه دانشجویان متاهل

سرپرست معاونت اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و قائم مقام رئیس ستاد خیرین آموزش عالی بر لزوم افزایش مشارکت خیرین در ساخت خوابگاه ویژه دانشجویان متاهل تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدحسین امید در همایش خیرین وزارت علوم و فناوری در شیراز اظهار داشت : خیرین آموزش عالی درسال های گذشته درزمینه تامین و ساخت خوابگاه های دانشجویی متاهلین گام های مهمی برداشته اند ولی همچنان در این حوزه نیازهای فراوان وجود دارد.

وی افزود: وزارت علوم در احداث طرح های خیر ساز مشارکت فعال دارد وبا اجرای هرطرح، تامین هزینه نیمی ازاین طرح های خیرساز توسط وزارت علوم تعهد می شود که امسال ۱۰۰ میلیارد تومان در این حوزه اختصاص یافته است .

دکترامید با بیان اینکه طی سال های اخیر۴۰۰ هزار متر مربع فضای آموزشی و علمی به فضاهای دانشگاه ها با مشارکت خیرین اضافه شده

است، گفت : ۱۰۰ هزار متر مربع از این فضا در سال جاری ساخته شده و۱۰ پروژه بزرگ خیرساز در دهه فجر امسال با مشارکت خیرین افتتاح می شود .

سرپرست معاونت اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت:تعداد دانشجویان کشور از ۱۷۰ هزار دانشجو در ابتدای انقلاب به ۴.۵ میلیون دانشجو افزایش یافته است و حدود ۱۰ هزار نفر از دانشجویان و نخبگان علمی کشور اکنون تحت حمایت و پوشش کمک های خیرین قرار دارند و خیرین می توانند در این موارد کمک بیشتری داشته باشند و برای تعالی علم و دانش در کشور گام بردارند.

دکترامید همچنین در حاشیه این نشست در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت : توسعه ازدواج دانشجویی از جمله تاکیدات رهبرمعظم انقلاب است و دانشگاه ها در این زمینه اقدامات مناسب انجام داده اند وگسترش این سنت حسنه نیاز به مشارکت خیرین‌دارد و در این خصوص ایجاد خوابگاه های دانشجویی می تواند به توسعه ازدواج های دانشجویی منجر شود .

سرپرست معاونت اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم همچنین گفت : به روز رسانی تجهیزات آزمایشگاهی ، ایجاد مجموعه های ورزشی و

فرهنگی ، احداث اماکن علمی و پژوهشی و توسعه سخت افزارها در دانشگاه و توجه به زیربناها از جمله مواردی است که خیرین می توانند در آن مشارکت بیشتر داشته باشند .

دکترامید درپایان گفت:کمک خیرین معطوف به کمک های مالی به تنهایی نمی شود ، ما از کمک های فکری و ایده پردازی خیرین هم استقبال می کنیم و معتقدیم بسیاری از موارد رشد و بالندگی در دانشگاه ها با کمک های فکری خیرین به دست آمده است .

در این همایش سه روزه که ۱۵۰ نفر از خیرین وزارت علوم در آن حضور دارند، راهکارهای توسعه فعالیت های خیرخواهانه در دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی بررسی می شود .

201

منبع: ایسنا

کد خبر: 728875

وب گردی

وب گردی