اعمال طرح ترافیک و زوج و فرد برای موتورسیکلت ها، به ساماندهی این وسایل کمک می کند

رئیس پلیس ترافیک شهری نیروی انتظامی گفت: پلیس راهور برای ساماندهی موتورسواران در سطح شهر تمهیداتی را در نظر دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پلیس راهور ناجا، سرهنگ داوود قاسمیان با اشاره به اینکه گسترش سیستم حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس ها و خطوط بی.آر.تی و دسترسی آسان به این سیستم ها، باعث استفاده کمتر از موتور می شود، افزود: در کنار این امر ایجاد محدودیت های شخصی برای موتورسیکلت ها مثل طرح ترافیک، طرح زوج و فرد جزو طرح هایی هستند که می توانند به ساماندهی موتورسیکلت در سطح شهر کمک کنند.
رئیس پلیس ترافیک شهری با بیان اینکه ساماندهی مراکز تجاری و اداری در نقاط مختلف شهر به کاهش سفرهای درون شهری و استفاده کمتر ار موتور سیکلت کمک زیادی می کند، افزود: مراکز اداری و تجاری در هسته مرکزی شهر متمرکز شده اند و افرادی که با این مراکز سر و کار دارند،برای فرار از ترافیک مجبورند بعضا از موتورسیکلت استفاده کنند.
رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور نیروی انتظامی پیش از سهم 266 درصدی موتورسوران در تصادفات منجر به فوت خبر داد و گفت: بعد از عابران پیاده، موتورسیلکت ها جزء آسیب پذیرترین تردد کنندگان در سطح شهر هستند.
سرهنگ قاسمیان افزود: در ٩ ماهه اول امسال، موتورسیکلت ها در ٢٦ درصد از تصادفات فوتی سهم داشتند.
وی ادامه داد: بیشترین مرگ و میر موتورسوارها در استان های فارس، قم، تهران بزرگ، سیستان و بلوچستان و شرق تهران بوده است.
رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور ناجا با بیان اینکه حدود ١٠ میلیون دستگاه موتورسیکلت در چرخه ترافیک وجود دارد ، گفت: طبق آمار ٩ ماهه امسال بیشترین علل مرگ و میر موتورسوارها، استفاده نکردن از کلاه ایمنی، رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی و تخطی از سرعت مجاز بوده است.

700/703

کد خبر: 728891

وب گردی

وب گردی