سقوط بهمن در لواسانات/جستجو برای یافتن دو مفقودی/پایان عملیات امدادی در آبعلی

مدیرعامل هلال‌احمر استان تهران از سقوط بهمن در منطقه عمومی لواسانات خبر داد و گفت: چهار کوهنورد در زیر برف مانده بودند که خوشبختانه دو نفر از آنها را پیدا کردیم و جست‌وجوها برای یافتن دو نفر دیگر همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر کتابدار از سقوط بهمن در منطقه عمومی لواسانات در روز گذشته خبر داد و گفت: در منطقه لواسانات در ارتفاعات افجه و دشت هویج شاهد سقوط بهمن بودیم.

وی افزود: در این منطقه چهار کوهنورد از استان قزوین در حال کوهنوردی بودند که متاسفانه با بهمن مواجه می‌شوند و این چهار نفر زیر بهمن می‌مانند که خوشبختانه دو نفر از آنان با تلاش امدادگران از زیر برف خارج شدند، اما دو نفر دیگر هنوز زیر برف هستند.

مدیرعامل هلال‌احمر استان تهران ادامه داد: ما بالگردهایی از هوانیروز را به منطقه اعزام کردیم و روز گذشته نیز یک تیم 10 نفره از امدادرسانان تهران، شمیرانات و تیم امدادی کوهستانی ما که دیروز هم در منطقه آبعلی امدادرسانی می‌کردند، دیشب به منطقه اعزام شدند که به دلیل وجود برف نتوانستند اقدامی انجام دهند. اما امروز بلافاصله مجددا به منطقه اعزام شدند و جست‌وجوها برای یافتن دو نفر دیگر همچنان ادامه دارد و امیدواریم این افراد را زنده پیدا کنیم.

کتابدار درباره عملیات امدادرسانی در آبعلی و در پی سقوط بهمن نیز گفت: روز گذشته پایان عملیات را با هماهنگی آقای استاندار و دبیرکل جمعیت هلال احمر در این منطقه اعلام کردیم و در پی امدادرسانی‌ها 6 خودرو شامل چهار خودروی سبک و دو خودروی نیمه سنگین از زیر بهمن بیرون آورده شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در پی سقوط بهمن در منطقه آبعلی سه نفر فوتی داشتیم و یک نفر به رغم اینکه بیش از 13 ساعت زیر برف بود، خوشبختانه از زیر بهمن زنده بیرون آمد.

مدیرعامل هلال‌احمر استان تهران با بیان اینکه برای امدادرسانی در منطقه آبعلی، پنج قلاده سگ را در منطقه مستقر کرده بودیم تا به دنبال افراد زنده باشند، گفت: همچنین دستگاه زنده‌یاب را در منطقه بردیم و حداقل در منطقه مبارک‌آباد 60 امدادگر و نجاتگر حضور داشتند و امدادرسانی‌های لازم انجام شد. نقطه عطف عملیات دیروز نیز بیرون آوردن یک نفر زنده از زیر بهمن بود.

ادامه امدادرسانی‌ها به ۱۳ استان برفی

رییس سازمان امداد و نجات عملیات امدادرسانی‌ها به استان‌های متاثر از برف و کولاک را تشریح کرد.

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح آخرین جزییات عملیات امدادرسانی به برف و کولاک در برخی مناطق کشور، گفت: از ۱۲ تا ۱۵ بهمن ماه ۲۹ استان به جز استان‌های سیستان و بلوچستان وهمدان تحت تاثیر برف و کولاک قرار داشتند و در این مدت ۲۱۷ شهر، روستا و محور برف‌گیر مورد امدادرسانی قرار گرفتند.

وی افزود: در این مدت امدادرسانی برای ۳۱ هزار و ۴۰۰ نفر انجام شد و ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر نیز اسکان اضطراری یافتند. همچنین در جریان روند امدادرسانی‌ها، ۴۱ نفر از سوی نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند و به ۳۸ تن نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

سلیمی همچنین از انتقال هشت مادر باردار در این عملیات‌ها خبر داد و گفت: در پی سقوط بهمن در مهاباد و آبعلی سه نفر نجات یافتند و متاسفانه سه نفر نیز در سقوط بهمن در مبارک آباد – آبعلی جان خود را از دست دادند.

به گفته وی، در این مدت ٣٦٨٥ خودرو از برف رهاسازی شدند. همچنین این امدادرسانی‌ها از سوی ٤٥٢ تیم عملیاتی شامل ١٦٦٣ نفر امدادگر و نجاتگر صورت گرفت.

سلیمی افزود: طی این مدت ٧٨٠٠ تخته پتو، ٦٦٨٠ بسته غذایی، ٣٦٥ کیلوگرم خرما، ٨٣٠٠ قوطی کنسروجات، ٤٧٠٠ قرص نان، ٢٨٠٠ بطری آب معدنی، ٢٠٦٠ بسته بیسکوییت میان متاثران از برف و کولاک توزیع شد.


وی تاکید کرد که امدادرسانی در ١٣ استان آذربایجان شرقی، اصفهان، خوزستان، خراسان شمالی وجنوبی، سمنان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، فارس، مازندران و هرمزگان همچنان ادامه دارد.

پایان مداخلات جوی در محورهای اصلی کشور

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از مسدود بودن محورهای سیاهکل- دیلمان و برخی محورهای فرعی استان سیستان وبلوچستان خبرداد.

سرهنگ نادر رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت جوی محورهای مواصلاتی کشور گفت: در حال حاضر مداخلات جوی در محورهای مواصلاتی خاتمه یافته‌است، اما همچنان به علت برودت هوا تردد در برخی محورها مانند ابهر – قیدار در استان زنجان، هراز – فیروزکوه، محور کیاسر در مازندران، رشت – قزوین و رشت – لاهیجان تردد فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی افزود: محور سیاهکل – دیلمان در استان گیلان نیز فعلا مسدود است. همچنین برخی محورهای فرعی در استان سیستان و بلوچستان به علت شدت بارش و طغیان رودخانه مسدود شده است.در حال حاضر نیز در ورودی کلانشهرها و همچنین در داخل شهرها شاهد ترافیک هستیم.

منبع:ایسنا

701/700

کد خبر: 728914

وب گردی

وب گردی