اعتیاد به تلفن همراه موجب مرگ زودرس می شود‎

اعتیاد یادآور چه تصویری برای شما است؟ آیا با شنیدن این کلمه به یاد افرادی که سال هاست وابسته به نوعی ماده مخدر هستند؟ تا به حال انواع و اقسام جدید اعتیاد فکر کرده اید؟ آیا می دانید هر یک از ما ممکن است جزء یکی از همین معتادان مدرن دسته بندی شود؟

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شفقنا زندگی، این روزها هر جا که می رویم عده ای مشغول تلفن همراه خود هستند؛ فرقی نمی کند در خانه باشد یا محیط کار؛ پارک یا سینما؛ مهمانی یا در تنهایی. به نظر می رسد زندگی بدون تلفن های همراه امری است غیر قابل تصور که حالا می توان از آن به عنوان شایع ترین نوع اعتیاد در جهان نام برد. اعتیادی فراگیر که متأسفانه بسیاری مواقع معتادین به این دستگاه کوچک آگاهی نسبت به این مسئله ندارند.

دانشمندان در تحقیقات خود موفق شده اند الگویی برای این اعتیاد ترسیم کنند. آنچه در این الگو قابل اهمیت است، کنار گذاشتن تعداد دفعات زنگ خوردن تلفن و چک کردن ایمیل هاست. در واقع، این دو گزینه از مصادیق اعتیاد به تلفن همراه به حساب نمی آید. آنچه میان معتادین به تلفن همراه دیده می شود حساسیت بالا نسبت به محرک هایی است که برای آنها نوعی پاداش دهنده است. همان طور که مواد مخدر برای یک معتاد سنتی منتقل کننده حسی خوب است، استفاده از تلفن همراه هم حالی خوش را در صاحبان آن ایجاد می کند و دور شدن از آن موجب نوعی درد می شود.

به همین خاطر، خاموش کردن تلفن همراه نوعی خشم و عصبانیت را در فرد به وجود می آورد و استفاده از آن به ویژه برای صحبت کرده آنلاین با دوستان نوعی سرخوشی به همراه دارد. نکته جالب توجه در این پژوهش، تشابه اثر اعتیاد به تلفن همراه با دیگر گونه های اعتیاد است؛ چراکه هر دو شکل از اعتیاد به شدن سلامتی را به خطر می اندازند موجب کاهش طول عمر می شوند. کم شدن دید، دردهای مفصلی و تأثیرات مخرب بر قسمت های مختلف مغز در نهایت اثری جز از کار افتادگی اعضای بدن و مرگ زودرس ندارد.
704/700

کد خبر: 728922

وب گردی

وب گردی