پنجمین همایش استانی  روسا و مدیران حراست واحدهای استان خوزستان

 پنجمین همایش استانی روسا و مدیران حراست واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با حضور رئیس مرکز حراست به همراه مدیران کل ستادی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، ستاری رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی(رض) رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حراست مجموعه مهم و استراتژیک دانشگاه است و نیروهای حراست به عنوان سربازان گمنام امام زمان(ع)، وظیفه صیانت و نگهبانی از ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی در دانشگاه را بر عهده دارند.

وی با تاکید به اینکه تعهد و تخصص در حراست نقش مهمی را ایفا می کند افزود: حراست به عنوان امین دانشگاه، در رصد امور دانشگاه براساس واقعیات و به دور از جناح بندی های سیاسی عمل می کند.

ستاری اشرافیت اطلاعاتی، نظارت، ارتباط مناسب با افراد مختلف درون و برون دانشگاهی و همچنین انعکاس واقعیات را از ویژگیهای مدیران موفق حراست خواند و گفت: اعتماد سازی و ایجاد محیط امن علمی و فرهنگی در دانشگاه ها جزء وظایف حراست واحدهاست.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی استفاده از فناوری روز جهانی، برگزاری دوره های آموزشی، ارتقای سطح تحصیلی، همکاری و همیاری با قسمت های مختلف دانشگاه، پرهیز از روزمرگی، اشرافیت اطلاعاتی و تامین امنیت را از چارچوب های ضروری برای پیشرفت حراست در دانشگاه ها دانست.

شهرام لک دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان که میزبانی این همایش را بر عهده داشت ضمن خیرمقدم به حاضران، حراست را چشم بینای روسای واحدهای دانشگاهی خواند و گفت: تدابیر و مشورت های حراست بویژه در دوران کنونی مانع ایجاد انحرافات زیاد در دانشگاه شده است.

وی با تاکید به اینکه سالم سازی محیط دانشگاه و تامین امنیت آن از وظایف ذاتی حراست است و تاکنون این وظیفه نیز به نحو مناسبی ایفا شده است، از مدیران و مسئولان حراست واحدهای دانشگاهی خوزستان تقدیر کرد.

جعفر حسین پور مدیر کل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز در این همایش ضمن خیرمقدم و تبریک ایام دهه فجر، دانشگاه را یک مرکز علمی و فرهنگی خواند و گفت: دانشگاه خاستگاه اصلی تربیت مدیران آینده کشور است، بنابراین توجه به این مراکز بویژه از نگاه امنیتی می تواند از بروز بسیاری از معضلات و انحرافات در جامعه جلوگیری کند.

وی شناسایی نقاط آسیب زا، ایجاد روابط مناسب و کارآمد با مخاطبان و همچنین نظارت و بازرسی در جهت پیشبرد و تحقق اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و دانشگاه از سوی حراست دانشگاه را یک ماموریت مهم خواند.

حسین پور در ادامه سخنان خود به ارائه گزارشی از فعالیتهای یک ساله حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان پرداخت.

در ادامه روسای واحدهای و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در سخنان جداگانه ای ضمن تشکر از خدمات دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر شهرام لک دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان به بیان مطالب تخصصی خود پرداختند.

گفتنی است؛ پیش از آغاز همایش حاضران با حضور بر مزار شهدای گمنام واحد اهواز با ادای احترام به مقام شامخ شهداء و تجدید پیمان با آرمانهای متعالی امام شهداء پرداختند.

205/200

کد خبر: 728929

وب گردی

وب گردی