در سرشماری نفوس و مسکن استان تهران مستقل عمل کرده‌ایم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: با توجه به گستردگی جمعیت در سرشماری نفوس و مسکن استان تهران به طور مستقل عمل کردیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نعمت‌الله ترکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، در نشست خبری سرشماری نفوس و مسکن که امروز(شنبه) برگزار شد، گفت: با توجه به گسترگی جمعیت استان تهران با هم‌فکری و مشارکت تمامی عوامل اجرایی، سرشماری نفوس و مسکن این استان، با تقسیم شدن به 5 استان به طور مستقل انجام شد که خوشبختانه توانسته‌ایم به نتایج مثبتی برسیم.

وی تصریح کرد: در بخش مدیریتی، در دوره‌های گذشته به دلیل مدیریت چند پارچه برای مجموعه ستاد، مشکلاتی به وجود آمده بود که با توجه به بررسی این مشکلات در همان ابتدا مقرر شد سرشماری این استان با مشخص شدن وظایف دستگاه‌ها و برنامه‌ریزی دقیق بر اساس سرانه جمعیت خانوار، نیروی‌انسانی در بخش اجرا با پشتیبانی شهرداری تمامی 22 منطقه در اختیار ستاد سرشماری شهرستان تهران قرار گیرد که خوشبختانه اجرای آن بسیار موفقیت آمیز بود.

وی ادامه داد: تفاوت دیگری که سرشماری نفوس و مسکن سال جاری نسبت به سال گذشته داشت، ورود رضایت بخش مردم در ثبت نام اینترنتی و برنامه‌ریزی مشخص شده معاونان فنی آمار در بخش میدانی و آموزش به نیروهای داوطلب بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تقدیر از رسانه ها و خبرنگاران، اعلام کرد: صدا و سیما در اطلاع رسانی نفوس و مسکن بسیار خوب عمل کرد، به طوری‌که در سال جاری، استان تهران به نسبت دوره‌های گذشته کمترین مشکل را در جمع‌بندی و اجرا داشته است.

در انتظار مدیریت یکپارچه در لایحه قانونی هستیم

ترکی گفت: از مسئولان مربوطه تقاضا دارم که مستندسازی برنامه نفوس و مسکن هر چه سریعتر انجام شود، چراکه می‌توانیم از طریق آن در سال‌های آینده نقاط ضعف و مثبت را رسیدگی و در جهت رفع مشکلات اقدام کنیم.

ترکی بیان کرد: حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی برای اولین بار به تهیه سند آمایش استان پرداخته است که با ادامه همکاری تمامی عوامل در تلاش برای اجرای بخش دوم این سند همگام هستیم، بنابراین با وجود چنین برنامه‌های راهبردی، نیاز ضروری به یکپارچه‌سازی مدیریت داریم که امیدواریم مجلس شورای اسلامی این موضوع را به صورت قانونی تصویب کند.

700/703

کد خبر: 728934

وب گردی

وب گردی