دانشگاه‌ها پیشگامان مدیریت سبز شدند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حرکت دانشگاه ها در جهت مدیریت سبز بسیار ارزنده است و دانشگاه ها به عنوان پیشگام مدیریت سبز شده اند.

به گزارش ایسکانیوز، معصومه ابتکار صبح امروز در اولین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز که در سازمان برنامه و بودجه افتتاح شد، گفت: ملاک موفقیت دولت ها در بحث کارآمدی آنها و کارآمدی نیز ملاک مهم توسعه پایدار است.

وی ادامه داد: این مولفه بسیار مهم است به طوری که مقام معظم رهبری سیاست های کلی محیط زیست را ابلاغ کرده است دولت یازدهم نیز نسبت به این موضوع بسیار توجه ویژه ای دارد به طوری که دکتر روحانی بارها دولت خود را دولت محیط زیست اعلام کرده است و وی در کنار کارهایی مانند مباحث اقتصادی، اشتغال، ثبات اقتصادی، حل و فصل مناسبات دنیا و موضوع برجام همیشه نگاه ویژه ای به محیط زیست داشته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: ما موضوع مدیریت سبز و دولت سبز را اولین بار در دولت هفتم در دوران خاتمی داشتیم. این موضوع در قانون برنامه سوم لحاظ شد و در قانون برنامه چهارم نیز قرار گرفته و به صورت مدیریت سبز تکلیف قانونی شد و دستور کلی اجرایی آن به تمام دستگاه ها صادر شد.

وی ادامه داد: مسئله مدیریت سبز یکی از شاخص های مهم در عملکرد دستگاه ها و امتیازات بودجه ای آنها است و آیین نامه اجرایی مدیریت سبز برای تمام دستگاه های اجرایی صادر شده و باعث شده یک تحرک خوبی ایجاد شود. همچنین در شورای شهر آیین نامه مدیریت سبز برای تمام دستگاه های شهرداری ابلاغ شده است.

ابتکار در بخش دیگری از سخنانش به مدیریت سبز اشاره کرد و گفت: این حرکت ارزنده ای است که در دانشگاه ها ایجاد شده و در واقع دانشگاه ها از پیشگامان مدیریت سبز شده اند. به طوری که ما می توانیم با اجرای مدیریت سبز مشاغل جدیدی هم ایجاد کنیم و اگر گرد این مسئله کار و سرمایه گذاری کنیم می توانیم برای کشور ثمرات بسیار زیادی داشته باشیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: ما با اکثر دانشگاه ها در زمینه مدیریت سبز تفاهم نامه داریم با دانشگاه آزاد نیز یک تفاهم نامه در این زمینه منعقد کردیم. امسال سه دانشگاه به عنوان دانشگاه سبز معرفی شدند. از سال آینده سعی داریم یک رتبه‌بندی سبز را در محیط زیست اعلام کنیم.

منبع: مهر

205/200

کد خبر: 728957

وب گردی

وب گردی