جلسات هفته آینده کمیسیون امنیت ملی مجلس در موضوع برجام و تحریم های ضد ایرانی آمریکا

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون هفته آینده در مورد تحریم های جدید آمریکا علیه ایران و مواضع این کشور در مورد برنامه موشکی و گزارش چهارم وزارت امور خارجه در مورد برجام تشکیل جلسه می دهد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدجواد جمالی تحریم های جدید آمریکا علیه ایران و مواضع ترامپ در مورد آزمایش های موشکی ایران را محکوم کرد و اظهارداشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در روز یکشنبه یا سه شنبه آینده با حضور مسوولان کشوری در این موضوع ها تشکیل جلسه می دهد.

وی تاکید کرد: در برجام در مورد موضوعات موشکی توافقی مطرح نبوده و توافق های انجام شده صرفا هسته ای بوده است حتی فدریکا موگرینی و اتحادیه اروپا نیز بیان کرده اند که این موضوع خلاف قطعنامه های شورای امنیت نیست و برجام را نقض نمی کند.
نماینده مردم فسا در مجلس دهم تصریح کرد: ترامپ به دنبال طرحی برای بازنگری در موضوع برجام است و می خواهد امتیازات بیشتری از ایران بگیرد و در مفاد برجام بازنگری کند ، از این رو موضوع موشکی ایران را مطرح می کند ولی این خط قرمز حاکمیت و خلاف روح برجام است.
جمالی یادآور شد: آمریکایی ها با اعمال تحریم های جدید نشان دادند که می خواهند ایران را از مواهب برجام محروم کنند و بعد از مدتی بگویند که ایرانی ها خودشان برجام را نقض کردند.
به گزارش ایرنا، دستور رییس جمهوری آمریکا در لغو روادید برای اتباع هفت کشور اسلامی از جمله ایران در هفته گذشته و لفاظی های توئیتری پس از آزمایش موشکی ایران باعث برگزاری این جلسه شده است.

**جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با عراقچی در موضوع برجام
عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: پیش از این بنا بود که سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در این کمیسیون حضور یافته و گزارشی در مورد چهارمین گزارش برجام وزارت خارجه ارائه کند.
جمالی افزود: بنا شده است که هفته آینده عراقچی در یکی از جلسات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور یابد که زمان آن مشخص نشده است.
وی یادآور شد: به دلیل برگزاری جلسه در مورد تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ممکن است تغییراتی در زمان جلسه با آقای عراقچی ایجاد شود.
به گزارش ایرنا ، چهارمین گزارش وزارت امور خارجه در مورد اجرای برجام که هر سه ماه یک بار می بایست به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه شود، در موعد مقرر و در 28 دی ماه به این کمیسیون ارائه شد.
دومین گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد اجرای برجام که هر 6 ماه یک بار در جلسه علنی مجلس خوانده می شود، اسفند ماه آماده تحویل به مجلس و قرائت در صحن خواهد شد.
بر اساس قانون اقدام متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام، وزارت امور خارجه موظف است هر سه ماه یک بار گزارشی از روند اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارایه دهد.

302/300

کد خبر: 728987

وب گردی

وب گردی