تاکید WHO بر توجه جهانی به تشخیص به موقع سرطان

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: تشخیص دیرهنگام سرطان به مرگ میلیون‌ها انسان منجر می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است: هدف آن است تا طول عمر مبتلایان به بیماری سرطان از طریق تمرکز خدمات سلامتی و مراقبتی بر تشخیص درمان سریع‌تر بیماری افزایش یابد.

«اتیئن کروگ» کارشناس سرطان و بیماری‌های مزمن سازمان جهانی بهداشت گفت: تشیخص سرطان در مراحل پیشرفته بیماری و ناتوانی در ارائه روش‌های درمانی مناسب، بسیاری از مبتلایان به آن را متحمل درد و رنج بسیار و مرگ زودهنگام می‌کند.

این کارشناس افزود: تشخیص زودهنگام سرطان و درمان سریع آن بخصوص در سرطان‌های پستان و روده به افراد کمک می‌کند از این بیماری جان سالم به در برده و هزینه‌های درمانی کمتری متحمل شوند.

در سطح جهان از هر شش مورد فوتی یک نفر فوتی به دلیل ابتلا به سرطان است. هر سال بیش از 14 میلیون نفر دچار بیماری سرطان می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال 2030 به بیش از 21 میلیون نفر افزایش پیدا کند. همچنین هر سال حدود 8 میلیون و 800 هزار نفر به دلیل ابتلا به سرطان فوت می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، چالش‌های پیشروی مبتلایان به سرطان در کشورهای فقیر بیشتر است؛ چرا که خدمات تشخیص بیماری همچون بخش‌های تصویربرداری، آزمایشگاهی و پاتولوژی به وفور وجود ندارد.

منبع:ایسنا

701/700

کد خبر: 728999

وب گردی

وب گردی