واحد سنندج سه تفاهم نامه همکاری با دانشگاه های اقلیم کردستان عراق امضا کرد

در سفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان به اقلیم کردستان عراق، سه تفاهم نامه همکاری با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اقلیم کردستان عراق امضا شد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدقربان کیانی با اشاره به دستاوردها و برنامه های سفر یک هفته خود به اقلیم کردستان عراق بیان کرد: در راستای سیاست های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در راستای توسعه و تقویت فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه بین الملل طی سه سال اخیر اقدامات خوبی در این راستا اجرایی شده است.

وی ادامه داد: تاکنون چندین سفر کاری به اقلیم کردستان عراق صورت گرفته و واحد سنندج نیز میزبان هیات های از دانشگاه های اقلیم کردستان عراق بوده است و خوشبختانه استقبال خوبی در راستای توسعه و تقویت همکاری ها با دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: طی آخرین سفر که هفته گذشته به انجام رسید در ابتدا دو نشست با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استان های سلیمانیه و اربیل کردستان عراق برگزار شد و هماهنگی های لازم برای توسعه و تقویت همکاری های بین دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی گفت: در ادامه این سفر سه تفاهم نامه همکاری با سه دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه، پلی تکنیک اربیل و راپرین به امضا رسید که در این تفاهم نامه در خصوص تبادل استاد و دانشجو و همچنین برگزاری دوره های مشترک علمی تاکید شده است.

دکتر کیانی یادآور شد: در این سفر همچنین یک نشست کاری با یوسف گوران وزیر آموزش عالی اقلیم کردستان عراق برگزار شد که وی در این نشست از آمادگی اقلیم کردستان عراق برای توسعه همکاری های همه جانبه با دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

وی افزود: نشست با استاندار سلیمانیه عراق و همچنین بررسی راهکارهای اجرایی و عملیاتی برای ایجاد شعبه ای از دانشگاه آزاد اسلامی در این استان از دیگر برنامه های این سفر به شمار می رود.

وی گفت: همچنین در این سفر نشست های کاری خوبی با رئیس دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه عراق برگزار شد و قرار است که با مشارکت این دانشگاه شعبه ای از دانشگاه آزاد اسلامی در اقلیم کردستان عراق و در شهر سلیمانیه راه اندازی شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان بیان کرد: در جریان این سفر و در نشستی با مسئولان دانشگاه جامع سلیمانیه مقرر شد که مرکز زبان و ادبیان فارسی با هدف ارائه آموزش های متناسب با نیاز در سلیمانیه عراق راه اندازی شود و دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج ظرفیت های خود را در این بخش برای طرف عراق تشریح کرد.

وی در پایان گفت: انتظار می رود که در راستای هماهنگی های به عمل آمده زمینه برای توسعه و تقویت همکاری های لازم بین دانشگاه آزاد اسلامی و اقلیم کردستان عراق فراهم شود.

205/200

کد خبر: 729023

وب گردی

وب گردی